همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: توافقنامه خروج مهم‌ترین موضوع مورد بررسی در سفر نوری المالکی به ایران خواهد بود.

به گزارش مهر، عباس البیاتی در گفتگو با روزنامه الصباح چاپ عراق اظهار داشت: نوری‌المالکی در سفر به تهران تاکید خواهد کرد که عراق نمی خواهد مکانی برای تجاوز به کشورهای همسایه باشد و تمایل ندارد روابط منطقه ای آن تحت تاثیر حوادث جانبی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر مالکی به فعال کردن توافقنامه‌ها و پروتکل‌های مشترک مربوط به تبادل تجاری و همکاری در زمینه‌های برق، بازسازی و ساخت و ساز در این کشور منجر خواهد شد. نوری المالکی در تاریخ بیست و چهارم دسامبر (4 دی) سفر منطقه‌ای خود را آغاز خواهد کرد.

نوری المالکی در سفر به آنکارا نیز شماری موضوعات را بررسی خواهد کرد که بارزترین آنها توافقنامه راهبردی امضا شده میان وی و رجب طیب اردوغان همتای ترکی وی است.

بیاتی افزود: مالکی در دیدار با مسئولان ترکیه در مورد قضیه (پ.ک.ک) از طریق تقویت فعالیت کمیته سه جانبه مشترک میان عراق، ترکیه و آمریکا بحث و بررسی خواهد کرد.

نوری المالکی در تاریخ بیست و چهارم دسامبر (4 دی) سفر منطقه‌ای خود را آغاز خواهد کرد.

این سفر که شماری از وزیران و مسئولان دولتی عراق نیز مالکی را همراهی خواهند کرد در چارچوب نشست های دوره ای کمیته های عالی مشترک میان عراق، ایران و ترکیه صورت خواهد گرفت.

از زمان نخست وزیری مالکی در سال 2006 تاکنون، این سومین بار است که وی به ایران سفر می کند. آخرین سفر نخست وزیر عراق به ایران ژوئن 2008 بود.

وی آخرین بار نیز اوایل نوامبر2007 برای حضور در کنفرانس بین‌المللی درباره عراق به ترکیه سفر کرده بود

کد خبر 71106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز