همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افزایش 25 برابری نسبت به سال 84 به 15 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،محمد حسین صفار هرندی در نشست با فعالان عرصه قرآنی و عترت و اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان زنجان این خبر را اعلام کرد.

صفار هرندی در این نشست که در محل دارالقرآن الکریم زنجان برپا شد با اشاره به سابقه فرهنگی، مذهبی مردم زنجان گفت: اگر شاخص را در رشد فعالیت های بودجه در نظر بگیریم کل بودجه اختصاص یافته به امور قرآنی 670 میلیون تومان بود که این میزان برای سال بعد چند برابر شد،سال های بعد هم این روند افزایشی ادامه داشت تا اینکه امسال بودجه ما نسبت به سال 84، 25 برابر شده است که این هم در برابر عظمت قرآن بسیار کم است.

وی افزود: اما این بودجه به جز اعتباری است که در حوزه نشر و هنر قرآن هزینه می شود، به طور مثال می توانیم به پروژه بزرگ سریال "ملک سلیمان" اشاره کنیم که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص اعتبار پنج میلیارد تومانی در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال مراحل ساخت آن تکمیل شود، اگر تمام این ارقام را با هم جمع کنیم میزان اعتبارات قرآنی ما چیزی نزدیک به 30 میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگ و هنر با محوریت مساجد نیز رقم بودجه و افزایش آن چیزی از جنس افزایش تصاعدی است و خدا را شاکریم که نشاط مسجدی و قرآنی در جامعه ما به راه افتاده و مساجد پایگاهی برای تربیت هنرمندان و اهالی فرهنگ شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: آنچه نباید تلنگری به آن وارد شود فرهنگ استوار قرآنی و اسلامی و مسجد محوری است.،کسی حق ندارد فرهنگ اسلامی و ایرانی ما را به پای فرهنگ های وارداتی به نام فرهنگ بین المللی ذبح کند،فرهنگ ما الهام گرفته از دین است و هنرمندان ما خودشان را با چنین حال و هوایی تنظیم می کنند و ما تازه داریم طعم حضور در فرهنگ دینی را می چشیم، ما تازه فهمیدیم اگر بخواهیم آینده فرهنگ و هنر خود را استوار و مردمی کنیم، آنرا باید به مسجد گره بزنیم .

وی از وجود دو مصوبه قرآنی در میان مصوبات هیات دولت در استان زنجان خبر داد و افزود: برای من این استان قبل از هر چیز یادآور مرد بزرگی است که حق فراوانی به گردنم دارد و جفا می دانم یادی از آن استاد فرزانه و چهره نورانی قرآنی به میان نیاید؛ استاد رضا روزبه که ما افتخار شاگردی ایشان را در دهه 40 و اوایل دهه 50 داشتیم اگر بخواهیم توصیفی از او بکنم او را باید مصداق یک انسان ذوفنون دانست که به همه دانش زمانه خود احاطه داشت و به عنوان یک چهره متدین، متشرع، صاحب فرهنگ و دانش روز استادی می کرد، اما هنوز هیچ کس این دانشمند بزرگ را به خوبی نشناخته است.

کد خبر 68893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز