گروه اجتماعی: دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور دانشجویان 26 کشور از 20 تا 24 آبان ماه در محل برج میلاد برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: ریشه همه مشکلات امروز جامعه عمل نکردن به فرامین قرآن است.

حمیدرضا طیبی تاکید کرد: اگر به دستورات و فرامین قرآن عمل شود جامعه ای امن، مرفه و مقتدر خواهیم داشت.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گامی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و ارائه شیوه‌هایی نو برای الفت بیشتر دانشجویان با قرآن با تأکید بر قرآن پژوهی است.

وی معتقد است: ایران اکنون در مرز علم حرکت می کند و مشکل ما در این زمینه نداشتن خودباوری و مشکلات مدیریتی است. این در حالی است که در قرآن همه چیز به طور شفاف و روشن بیان شده است و اگر به آنها عمل نمی‌کنیم مشکل از ماست.

طیبی تصریح کرد: برخی عملکردهای نادرست منتسب به دین و تحت لوای دین در جوامع اسلامی، از خطراتی است که جوانان و دانشجویان مسلمان را تهدید می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این خطر می‌تواند به قیمت از بین رفتن عدالت، توسعه، پیشرفت، هویت، امنیت و آسایش کشورهای اسلامی و ایران تمام شود.

اولویت برگزاری برنامه‌های قرآنی در برج میلاد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز در این نشست خبری گفت: مسئولان برج میلاد با نظر شهردار تهران موظفند همکاری با فعالیت‌های قرآنی را همراه با ارائه تسهیلات لازم در اولویت کارهای خود قرار دهند.

احمد نوریان افزود: مدیریت شهری مهم ترین فعالیت‌های خود را ارتقای فرهنگی شهر، تعالی فرهنگ عمومی مبتنی بر تعلیمات وحی و دین مبین اسلام و ترویج معروفات، تقویت فضای معنوی شهر، توجه به اخلاق و آداب شهروندی، افزایش دانستنی‌ها و آدابی که بنای زندگی بشر است، می داند.

وی با اشاره به تلاش‌های شهرداری تهران برای معنوی‌شدن فضای شهر اضافه کرد: نمود و بروز فعالیت‌های قرآنی در تهران بیش از سایر شهرهاست اما هنوز در شأن ام‌القرای نظام نیست.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تقویت فعالیت‌های قرآنی و افزایش انس با قرآن در جامعه قطعا کیفیت زندگی مردم و سلامت معنوی جامعه را ارتقا می دهد.

وی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی یکی از فعالیت‌هایی است که در  آغازین روزهای فعالیت دکتر قالیباف در مدیریت شهری به آن پرداخته شده است. ما اعتقاد داریم که شهروندان باید در ابعاد مختلف رشد پیدا کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه سلامت معنوی جامعه در رأس برنامه های شهرداری تهران قرار دارد، ‌تاکید کرد: فعالیت‌هایی آموزش محور با همکاری دانشگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در تهران انجام می شود.

دبیر دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز گفت: در این مسابقات 62 نفر از 38 کشور اسلامی و غیر اسلامی شرکت کرده‌اند که در این میان 2 نفر از جمهوری اسلامی ایران شرکت دارند.

رحیم خاکی افزود: این مسابقات در 2 رشته قرائت و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود. همچنین در این جشنواره داورانی از 5 کشور لبنان، سوریه، مصر، ایران و فیلیپین حضور دارند.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی با اشاره به تدارک برنامه‌های متنوع و در نظر گرفتن استانداردهای لازم در این جشنواره اظهار کرد: در حاشیه این جشنواره ،یک نشست علمی پژوهشی نیز برگزار خواهد شد.

به گفته وی، نفرات برتر این دوره از مسابقات می‌توانند بدون کنکور در مقاطع بالاتر  ادامه تحصیل دهند و همچنین در تلاش هستیم تا مدال آیسسکو نیز به نفرات برتر اعطا شود.

کد خبر 66792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز