همشهری‌آنلاین: عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه دانشجویان به قرآن و مفاهیم آن علاقه‌مند شوند باید مباحث قرآنی متناسب با نیاز و ذائقه آنها ارائه شود.

به گزارش ایکنا، دکتر علی عباسپور، عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، افرود: ارتقاء ‌فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها نیازمند این است که مفاهیم قرآنی به گونه‌ای ارائه شود که مورد پسند نسل جوان واقع شود.

وی به مهجوریت قرآن در جامعه اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروزه از فرهنگ قرآنی تنها در مراسم عروسی و یا عزا استفاده می‌شود و این در حالی است که قرآن یک دستورالعمل برای زندگی است و روش درست زندگی کردن را به مردم ارائه می‌دهد.

عباسپور به ضرورت ارائه تعالیم قرآنی در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: با توجه به تأثیر تعالیم قرآن در زندگی انسان، نیاز است که این تعالیم از پایه‌های نخست آغاز و در تمامی مقاطع تحصیلی به افراد ارائه شود.

عباسپور با اشاره به استقبال نمایندگان مجلس از عضویت فراکسیون قرآن و عترت گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان مجلس پس از تشکیل فراکسیون قرآن و عترت عضو این فراکسیون شده‌اند.

وی به نقش خانه ملت در ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: نمایندگان مردم در مجلس توجه ویژه‌ای به گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی دارند.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی،‌ فراکسیون قرآن‌پژوهی را تشکیل داده است و برنامه‌های دینی و قرآنی خود را بر اساس شرایط روز اولویت‌بندی می‌کند.

کد خبر 69824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز