جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فعالیت مغزی انسان‌هایی که به خداوند ایمان دارند ؛ در مقایسه با افراد بی ایمان نظم و آرامش بیشتری دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ دانشمندان کانادایی با اشاره به شناسایی یک تمایز عمده مغزی میان این دو دسته از افراد حتی پس از کنترل عوامل شخصیتی و روان شناختی اعلام کردند: در آزمایشی پس از نصب الکترودهای ویژه به مغز افراد مومن مشخص شد، مغز این افراد در مقایسه با گروه دیگر به مراتب منظم تر و با آرامش بیشتر فعالیت می‌کند.

در این تحقیق فعالیت مغزی در بخش کمربند قدامی قشر مخ بررسی شد که بخشی از مغز است که به تعدیل رفتار در نتیجه بروز رویدادها و عوامل نگران کننده کمک می‌کند.

دانشمندان می‌گویند این بخش از مغز مانند زنگ هشداری عمل می‌کند که در صورتی که فرد مرتکب اشتباه یا استرس شود، به صدا در می‌آید.

تحقیقات نشان داد فعالیت این بخش از مغز در افراد مذهبی یا آدمهایی که صرفا به وجود خدا اعتقاد قلبی دارند، در صورت ارتکاب اشتباه یا بروز استرس به مراتب منظم تر و آرام تر است و این افراد احساس آرامش بیشتری دارند و کمتر نگران و مضطرب می‌شوند.

به همین ترتیب افرادی که ایمان قلبی به وجود خداوند ندارند، در صورت ارتکاب اشتباه یا بروز هرگونه عوامل استرس زا، بیشتر نگران و مضطرب می‌شوند و این بخش از قشر مخ در این افراد دچار فعالیت بیش از اندازه می‌شود

کد خبر 76599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز