پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوچکترین قرآن جهان توسط آیت‌الله نوری همدانی در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مدیر پروژه ریزترین قرآن جواهرنشان جهان بعداز ظهر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های این قرآن افزود: این قرآن 94 برابر کوچک‌تر از کتابی است که در رکورد‌های جهانی ثبت شده است.

علی مجابی اضافه کرد: این قرآن توسط رایین اکبر خانزاده بیناترین مرد جهان و با حمایت موسسه مشاوره‌ای نورگستر گل‌ها کتابت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ این قرآن، کتابت آن در مدت 5/1 سال است، اظهار داشت: ابعاد این قرآن تنها دو صفحه پنج در هفت سانتی‌متری است که با چشم غیرمسلح نوشته شده است.

وی با اشاره به جواهرات و تذهیب به کار رفته شده در این قرآن تصریح کرد: تذهیب طلا در این قرآن زیرنظر بهترین استادان تذهیب ایران به گونه‌ای بسیار زیبا با تعداد 9 هزار و 526 سنگ جواهر از جمله یاقوت، زمرد، برلیان و مروارید ساخته و پرداخته شده است.

مجابی خاطرنشان کرد: نام قرآن کریم در مرکز و روی جلد قرار دارد که از طلای ناب 18 به وزن تقریبی 33 گرم ساخته شده است.

مدیر پروژه ریزترین قرآن جواهرنشان جهان با اشاره به هدف کتابت این قرآن گفت: از آنجا که ما مسلمانیم و در یک کشور مسلمان زندگی می‌کنیم و دغدغه‌های مذهبی داریم به کتابت قرآن روی آوردیم.

مجابی ادامه داد: کسانی که از نظر مالی متمکن هستند تیم‌های ورزشی به نام خود ثبت می‌کنند ولی ما این هنر را در قرآن به کار بردیم و می‌خواهیم رکوردی که در کتاب گینس به نام یک فیزیکدان پاکستانی است، به نام خود که یک ایرانی هستیم ثبت کنیم.

وی بیان داشت: ما می‌خواهیم روایتی که در اسلام آمده است را به صورت عملی به جهانیان اثبات کنیم.

کد خبر 66528

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز