سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، در ابتدای این مراسم حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، زمینه خوبی‌ برای تجلی و ظهور استعدادهای درخشان قرآنی، هم‌گرایی جوانان مومن جهان اسلام و تقویت گرایش جوانان به آموزه‌های قرآن است و فرصت مناسبی برای تبادل‌نظر و هم‌اندیشی جوانان قرآنی کشورهای مسلمان فراهم می‌آورد.

وی افزود: امروزه مسائل زیادی در جهان اسلام است که می‌تواند موضوع تحقیق، مطالعه، خردآموزی و سعادت‌مندی بشر قرار گیرد، ولی از آن‌جا که قرآن برای همه انسان‌ها در هر زمان، مکان و موقعیتی در دسترس است باید ارتباط و تناسب موضوعات تحقیقاتی با موضوعات قرآنی مورد نظر واقع شود.

طیبی گفت: با این‌که امروز علم بشر پیشرفت‌های فراوانی داشته است اما در علوم معنوی محتاج آموختن و فراگرفتن است زیرا عموم گرفتاری‌های بشر ناشی از جدا شدن از تزکیه اخلاقی و روحی است، از سوی دیگر توسعه عدالت که دستور تمام انبیاء الهی بوده است، حلقه گمشده انسان در دنیای امروز است.

وی آرزوی همه مسلمانان را تشکیل جامعه‌ای با سه امتیاز علم، اخلاق و عدالت دانست و تصریح کرد: همانطور که امروز شاهد هستیم دشمنان جهان اسلام سه هدف عمده عقب‌ نگه‌داشتن کشورهای اسلامی از مسائل اقتصادی و علمی، همچنین بر هم زدن اتحاد بیرییس قوه قضاییه گفت: راه هدایت بشری که قرآن و عترت(ع) است را باید درست شناخت، پیمود و از آن بهره گرفت چراکه در قرآن کریم همه موارد مورد نیاز بشری اعم از نیازهای اجتماعی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی، عاطفی و ... تبیین شده است و در هر زمینه‌ای از امور مورد نیاز جوامع انسانی در رابطه با حرکت، رشد و تمدن انسان‌ها در قرآن کریم نسخه های متعدد آمده است.

طیبی عنوان کرد: بخشی از نسخه‌های متعدد پاسخ‌گو به نیاز بشری در قرآن کریم قابل فهم، برخی از آن نیازمند تأسی به آیات دیگر و بخشی از آن‌ها نیاز به تفسیر و توضیح دارد و یکی از رسالت‌های ثقل اصغر یعنی عترت، تفسیر و توضیح ثقل اکبر و آیات الهی قرآن کریم است.

هم چنین در ادامه این مراسم، آیت‌الله هاشمی شاهرودی ،رییس قوه قضاییه قرآن با اشاره به این که کلام خداوند برای همه نسل‌ها و کتابی جاودان است افزود: هر انسانی در هر نسل و جایگاهی به طور طبیعی با اثرات قرآن کریم و انوار هدایت الهی که به واسطه این منبع فیض الهی بر همه قلوب می‌تابد، ساخته می‌شود و این قدرت ساخت کلام مستقیم خداوند بر بشر هرگز از بین نمی‌رود و از این سرچشمه ناب هر قلب، فکر، ذهن و دلی در هر زمان متجلی می‌شود.

در این مراسم جوایزی جوایزی به چهار نفر از فعالان و مجریان اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان ــ که در شهر اصفهان برگزار شده بود ، از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف شهردار تهران وحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی  اهدا شد.

همچنین از سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان، مرتضی بشیری، هادی ذاکری، رضا امینی و اصغر آذربایجانی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد و هدیه‌ای از سوی «ابوالعینین شعیشع» پیشکسوت قرآنی و شیخ القراء مصر به رسم یادبود به «محمد فلاح‌پور» قاری ممتاز کشورمان اهدا شد.

کد خبر 68073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز