چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

گروه سیاسی: آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی اهانت و جسارت در یک همایش مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ساحت مقدس قرآن کریم را شدیدا محکوم کرد

این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود افزود: اینها جسارت کرده و به قرآن بی‌احترامی کردند و قلب مقدس امام رئوف و مهربان، حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را آزرده خاطر کردند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مقابل این اهانت چه باید گفت؟ اهانت به قرآن قابل تحمل نیست و کسی که مسئول این سازمان است صلاحیت ندارد در این جایگاه باشد.

وی، نظام اسلامی را حاصل زحمات و ایثارگری‌های بی‌شمار دانست و گفت: جمهوری اسلامی با تقدیم خون پاک هزاران شهید و ایثارگر جانبازان و آزادگان و برای اعلای کلمه اسلام و حاکمیت دین و احیای ارزش‌های اسلامی محقق شده است و این اشخاص صلاحیت ندارند در مصدر کار باشند؛

چنین رفتارهایی، علنا اهانت به احکام دین و قرآن است.صافی گلپایگانی به ویژگی‌های مدیر در نظام اسلامی اشاره و بیان کرد: باید غمخوارترین مردم نسبت به دین و نظام و جامعه بر سر کار باشند؛

در رأس سازمان میراث فرهنگی باید از متدین‌ترین و صالح‌ترین افراد باشد تا بتواند حتی روی گردشگران تاثیر فرهنگی بگذارد نه اینکه خود تحت‌تأثیر آنان قرار گیرد. این سازمان اگر زیر نظر افراد متدین نباشد اخلاق و فرهنگ جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی، بروز چنین رفتارهایی را برای حاکمیت اسلامی نگران‌کننده دانست و گفت: بدانید اگر باب این مسائل باز شد دیگر توقف‌پذیر نیست و بی‌اعتنایی به اینگونه مطالب و بی‌توجهی به هویت اسلامی، گریبانگیر همه خواهد شد.

صافی گلپایگانی، امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف مهم روحانیت و همگان دانست و بیان کرد: همه مسئولند. بدانید قلب امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف از این اعمال متأثر می‌شود.

این مرجع تقلید با عرض تسلیت به پیشگاه مقدس امام زمان عج  افزود: اینجانب این مصیبت را به حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و همه علاقه‌مندان به دین و اسلام و کشور و نظام، تسلیت می‌گویم؛ انسان متحیر است که از این اعمال به چه کسی
شکایت ببرد.

پیشینه ماجرا

براساس گزارش پایگاه خبری جهان، در همایشی که شنبه این هفته، 19آبان در سالن اجتماعات برج سفید به میزبانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، اتفاقی افتاد که در کشور بی‌سابقه بود.

به نوشته این پایگاه خبری، در این همایش در حضور اسفندیار رحیم مشایی در عین تعجب حاضران، هنگام شروع مراسم و قبل از تلاوت قرآن، 12خانم با لباس محلی دف زنان روی سن آمدند و در حالی که قرآن را در سینی گذاشته بودند با حالات ریتمیک، قرآن را به قاری تحویل داده و سن را ترک کردند و سپس قاری مراسم شروع به تلاوت قرآن کرد.

پس از پایان تلاوت قرآن، دوباره این افراد به همان صورت روی سن آمدند و در حالی که دف می‌زدند قرآن را تحویل گرفته و سن را ترک کردند.

کد خبر 68244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز