همشهری آنلاین: رئیس سازمان گردشگری در پی اعتراض‌های متعدد نسبت به برگزاری مراسم حمل قرآن توسط زنان دف‌نواز با استعفای معاون این سازمان موافقت کرد.

سید رضا موسوی، سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فارس اظهار داشت: اسفندیار رحیم مشایی با استعفای مهدی جهانگیری معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موافقت کرد.

به گفته وی در بخشی از نامه موافقت مشایی با استعفای جهانگیری آمده است «عطف به استعفای جنابعالی و موضوعاتی که در نامه مر‌بوطه مورد اشاره قرار دادید با توجه به اصرار جنابعالی به واسطه مسائل مطروحه و فضای سیاسی پدیده آمده با استعفای جنابعالی موافقت می‌شود.»

دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران طی 2 روز در‌ 18 و 19 آبان در محل سالن همایش‌های برج میلاد با حضور مسئولان ارشد کشور همچون   رئیس جمهوری، رئیس قوه قضاییه، معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان 58 کشور دنیا از جمله طالب‌رفاعی، معاون سازمان جهانی گردشگری، 80 سفیر و جمعی از وزرای گردشگری کشورهای مختلف و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش بین‌المللی 10 زن کرد زبان سیاه‌پوش که در ردیف نخست آنها یک زن به طور انفرادی قرآنی را در یک سینی حمل می‌کرد، همزمان با قرائت اسماء الهی توسط قاری قرآن شروع به نواختن دف کردند. این دف‌نوازان بدون حضور در سن سالن همایش تنها از بین حاضران در سالن عبور و محل همایش را ترک کردند.

در پی برگزاری این مراسم اعتراض‌های مختلفی از سوی برخی علما و برخی رسانه‌ها مطرح شد و در نهایت مهدی جهانگیری، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان برگزارکننده این همایش، استعفا داد.

کد خبر 68717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز