همشهری آنلاین: بزرگترین سیمرغ شنی و خاکی جهان در دهه فجر امسال همزمان با سی امین سال پیروزی انقلاب در هرمزگان رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ  وا رشاد اسلامی هرمزگان، همایون امیرزاده، مدیر کل ارشاد درخصوص برنامه های ویژه دهه فجر گفت: هم اکنون ستاد سیمرغ به مناسبت طراحی و برنامه ریزی برنامه های سی امین سال پیروزی انقلاب در تمامی استان ها و ادارات وسازمان های کشور راه اندازی شده است و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان در نظر دارد این سیمرغ نمادین را با خاک های رنگی و شن های ساحل خلیج فارس در ابعادی وسیع، به همت هنرمندان رشته های مختلف از جمله انجمن هنرهای تجسمی،طراحی و ترسیم نماید.

وی افزود: این سیمرغ با 30 روایت انقلاب طراحی شده است و شعارهای کلیدی و شرایط حساس انقلاب به صورت هنری بدیع در این اثر هنری فاخر مطرح می گردد.

امیرزاده تصریح کرد: نشان دادن مبارزات انقلاب، شکنجه ها، زندان ها، تظاهرات،میل به آزادی از یوغ اسارت، تلاش های صورت گرفته در حفظ نظام ، هشت سال دفاع مقدس ، پیشرفت های علمی، نقش رهبری و.... از جمله تصاویری می باشد که برروی این سیمرغ نشان داده خواهد شد و دو بال آن ترسیم گر، مشارکت مردمی وانرژی هسته ای خواهد بود.

مدیرکل ارشاد هرمزگان خاطر نشان ساخت: محل اجرای این اثر بدیع هنری بر کرانه ساحل خلیج فارس در جزیره هرمز خواهد بود و همزمان با رونمایی آن در دهه فجر، یادواره شهیدان هنرمند جزیره هرمز نیز برگزار خواهد شد و 30 نفر از مبارزان و مجاهدان انقلاب نیز به بیان خاطرات، حوادث و حضور موثر مردم در شکل گیری انقلاب خواهند پرداخت.

کد خبر 73190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز