چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

فرمانده‌ نیروی دریایی ارتش گفت: در ادامه طرح توسعه‌ یگان‌های عملیاتی نیروی دریایی در سواحل دریای عمان و همزمان با تکمیل تجهیزات و فناوری‌های مدرن بازدارنده در منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک، پایگاه‌های جدید این نیرو به زودی در نقاط مختلف سواحل دریای عمان از بندرعباس تا پسابندر ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، دریادار سیاری که به همراه هیات عالی‌رتبه نظامی در حال بازدید از یگان‌های دریایی در استان هرمزگان است، با اعلام این مطلب افزود: ماموریت جدید نیروی دریایی ارتش یعنی ایجاد خط دفاعی غیرقابل نفوذ در ورودی دریای عمان، در کنار تداوم سایر ماموریت‌های محوله در منطقه‌ خلیج فارس، پس از ابلاغ فرامین و تدابیر هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا و با همکاری و پشتیبانی خوب ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع هم ‌اکنون آغاز شده و با سرعت و جدیت پی‌گیری می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیروی دریایی ارتش می‌تواند ماموریت جدید خود را با موفقیت انجام دهد؟ گفت: نیروی دریایی ارتش در تاریخ جنگ‌های دریایی یک نیروی سربلند و روسفید است که همیشه بر دشمن غلبه کرده، ماموریت بی‌نظیر اسکورت کاروان‌های دریایی را با موفقیت انجام داده و در نبرد با ابرقدرت‌های فرامنطقه‌ای هیچ‌گاه پا پس نکشیده و تسلیم نشده است.

امیر سیاری هم‌چنین گفت: این نیروی دریایی که از یکسو به تجربه گرانسنگ سال‌های دفاع مقدس و از سوی دیگر به پشتوانه‌ی عظیم جوانان غیرتمند و آموزش دیده بعد از انقلاب متکی است، به طور یقین از نظر دانش، تجربه و تجهیزات برای انجام ماموریت جدید خود آمادگی کامل دارد و چنان‌چه دشمن دیوانگی کند قبل از نزدیک‌شدن به تنگه‌ هرمز و ورود به خلیج فارس او را در اقیانوس هند و دریای عمان به قعر آب خواهیم فرستاد.

دریادار سیاری در پایان گفت: در ایجاد خط دفاعی غیر قابل نفوذ در ورودی آب‌های دریای عمان علاوه بر حضور منسجم و همه ‌جانبه یگان‌های سطحی و هوادریا، یگان‌های زیرسطحی این نیرو نیز با قابلیت‌ها و توانمندی‌های جدید و فوق پیشرفته حضور موثر خود را به نمایش خواهند گذاشت.

کد خبر 67003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز