با پایان‌یافتن مرحله نخست تمرینات جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی ارتش، مرحله دوم تیراندازی هوا به زمین (گانری) فدائیان حریم ولایت با رقابت تیراندازی هوایی با بمب‌های اصلی و تاکتیک‌های مختلف، توسط جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی انجام شد.

 حسین چیت‌فروش سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت دراین زمینه اظهار داشت: جنگنده‌های اف 14، اف4، اف5، سوخو24 و صاعقه با تیراندازی به اهداف از پیش تعیین شده و با اجرای تاکتیک‌های مختلف، توان آفندی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

چیت‌فروش همچنین گفت: دراین مرحله از رزمایش انواع هواپیماهای بدون‌سرنشین در بعد جنگ الکترونیک و همچنین بمب‌های قاصد ساخت کشورمان آزمایش می‌شود.

بالابردن توانمندی‌ها

امیر موسوی، کارشناس نظامی و راهبردی هم در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: این رزمایش به‌منظور بالابردن توانمندی نیروی هوایی ایران برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی به خاک کشور، ارتقای سطح هماهنگی‌های نظامی، آزمایش تجهیزات و جنگ‌افزارهای ساخت داخل و کسب آمادگی برای جنگ‌های الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی گفت: منطقه تبریز در شمال غرب ایران که برای انجام این رزمایش انتخاب شده است، منطقه‌ای با مختصات ویژه و حساس است و به لحاظ شاخص‌های هوایی، منطقه‌ای پیچیده با امواج متنوع هوایی است.

موسوی افزود: ایران در منطقه شمال غرب با ترکیه مرزهای مشترک دارد و این کشور نیز از اعضای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و انتظار می‌رود یکی از مدخل‌های احتمالی که دشمن برای حمله به خاک ایران از آن استفاده کند این منطقه باشد به همین دلیل انجام رزمایش در این منطقه دارای اهمیت خاصی است.

 به گفته وی در این رزمایش توانمندی سامانه‌های راداری، تمرین پروازهای فوری و عملکرد سریع سامانه‌های ضد‌هوایی نصب شده در منطقه ارزیابی می‌شود.

کد خبر 66115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز