گروه سیاسی: فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه منطقه راهبردی تنگه هرمز کاملا در اختیار ماست و بر آن تسلط کامل داریم ، گفت:

این مسئله کاملا عینی و مشهود است و چیزی نیست که بشود انکار کرد.

دریای عمان هم که دریای باز ماست به همین ترتیب است و ما تسلط کافی و کامل را درحوزه ماموریت خود داریم. ما برای دفاع در هر کدام از این نقاط تدابیر خاصی اندیشیده‌ایم.

حبیب‌الله سیاری با اشاره به ویژگی‌های خاص تنگه هرمز به ایسنا افزود: تنگه هرمز یک شاهراه راهبردی است که خلیج فارس را به دریای عمان وصل می‌کند و صادرات نفت بسیاری از کشورها از این تنگه صادر و تعداد زیادی از کشتی‌های تجاری به آن وارد و از آن خارج می‌شود، بدین ترتیب چرخه اقتصادی بزرگی در جنوب خلیج فارس به‌وجود آمده است و همه از این تنگه استفاده می‌کنند، ولی برای جمهوری اسلامی ایران مهم این است که  بر این تنگه تسلط کامل دارد.

وی درباره بحث‌های مطرح شده مبنی بر بستن تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران در شرایط خاص اظهار داشت: ان‌شاءالله که چنین شرایطی پیش نیاید، کسی هم که چنین مسئله‌ای را عنوان می‌کند، درواقع اعلام می‌کند که ما این توانمندی را داریم، ما بر تنگه هرمز تسلط داریم و وقتی تسلط داریم، می‌توانیم آن را ببندیم.

کد خبر 64516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز