همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دفاع مقدس را آیینه تمام نمای بازیابی هویت و خودباوری و عزم یک ملت برای فتح قله های بلند خواند و گفت:

 دفاع مقدس ملت ایران متعلق به یک دوره و زمان گذشته نیست بلکه برای ما و همه بشر فرهنگ متعالی و یک مکتب کامل برای تحقق زندگی سعادتمند است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای محمود احمدی نژاد در جمع یگان‌های نمونه نیروهای مسلح با اشاره به تلاش قدرت‌های سلطه طلب برای حاکمیت بر ملت‌ها افزود: طبیعی است دشمنان ملت‌ها از خیزش بلند و حرکت توفنده و انقلابی ملت ایران عصبانی شدند و تصور می‌کردند به دلیل داشتن امکانات اقتصادی و نظامی و تبلیغاتی می‌توانند خورشید برآمده از سرزمین ایران را به افول بکشانند ؛ اما به فضل الهی و با رهبری مردی بزرگ و آسمانی ملت ایران خود را شناخت و توانمندی‌هایش را بازیافت و با اقتدار ملی استعدادهای درونی و با توکل به خدا و ایثار ، چهره اهریمنان را در هم شکست.

رئیس جمهور افزود : دفاع مقدس ملت ایران آغاز دوران جدید و پایان دوران مبتنی بر زور و قدرت اقتصادی و تبلیغات دروغ و سلطه طلبی و آغاز شکوفایی انسان ایمانی و غلبه بر سلاح و فناوری است.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد : راه عزت و رمز ماندگاری و حیات جاوید و زندگی سعادتمند ملت ایران با عزمی راسخ به دست آمده و راه جدیدی در برابر بشر گشوده است.

رئیس جمهور گفت: ‌به فضل الهی ملت ایران با درس آموزی از مکتب دفاع مقدس 30 سال است در همه عرصه‌ها با صلابت قله های پیشرفت را فتح می‌کند.

آقای احمدی نژاد افزود: دشمنان بشر و استکبار جهانی تصور می کردند با یورش نظامی و تحریم اقتصادی می‌توانند حرکت الهی ملت ایران را در هم بشکنند و این نور را خاموش کنند اما به رغم اینکه بیش از 25 سال در این مسیر تلاش و سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده‌اند به اهداف خود نرسیدند و مایوس شدند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دشمنان در سه چهار سال اخیر همه توانشان را به کار گرفتند تا از بروز ملت قدرتمند و سرافراز ایران جلوگیری کنند و همه طراحی‌های خود را در جهتی قرار دادند تا ایران در صحنه بین المللی تاثیرگذار نباشد .

وی گفت: آنان تلاش کردند نگذارند ملت ایران به اقتدار برآمده از استعدادها و توانمندی‌های داخلی دسترسی یابند و ایران همواره در جغرافیای خود محصور و ضعیف نگه داشته شود اما این ملت با بهره گیری از مکتب دفاع مقدس و پیروی از رهبری گرانقدر و عزیز انقلاب اسلامی این نماد عزت و اقتدار و با پشتوانه معنوی امروز به قدرت بزرگ و تاثیرگذار در مناسبات منطقه‌ای و بین المللی تبدیل شده است و دشمنان بشر نمی‌توانند حرکت شتابنده ملت ایران را به سمت قله‌های سرافرازی مهار کنند .

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه دشمنان در 30 سال اخیر گفت: آنان از اینکه نتوانسته‌اند شکوفایی ملت ایران را مهار کنند مایوس شده و عصبانی‌اند هرچند با حرف‌های بی‌ربط و نشان دادن قیافه عصبانی و خشمناک می‌خواهند شکست‌های خود را بپوشانند اما راه و رسم این ملت آرمانی در بین ملت‌ها و در میان آزادیخواهان و عدالت طلبان رواج دارد و همه سازوکارهای 60 ساله نظام استکباری فلسفه وجودی خود را از دست داده‌اند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به چالش‌های بزرگ نظام سلطه و شکسته شدن صلابت و قدرت پوشالی آنان در برابر ملت‌ها گفت: همه شکست‌ها و عقب نشینی نظام استکباری ناشی از ایمان و هوشمند و ایستادگی ملت ایران و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و به برکت دفاع مقدسمان است و طبیعی است دشمنان این ملت تلاش کنند بر چهره نورانی این ملت و نظام خراش بیاندازند .

رئیس جمهور خطاب به ملت ایران گفت: بدانید این ملت امروز مصمم‌تر و پرتوان تر از 31 شهریور 59 در صحنه دفاع از خود حاضر است و نسل‌های پی در پی این فرهنگ مقاومت و ایثار را در دل و جان خود حفظ خواهند کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: اقتدار و توانمندی‌های ملت ایران در خدمت و برادری ، عدالت و امنیت پایدار و سازوکار دفاعی این ملت بازدارندگی است.

وی ملت ایران را در طول تاریخ منادی صلح و همزیستی و برادری خواند و گفت: این ملت هیچگاه چشم داشتی به منافع و سرزمین و حقوق دیگران نداشته ؛ اما همواره آماده دفاع از کیان و منافع خود بوده است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به تبلیغات و جنگ روانی دشمنان برای حفظ وجهه از دست رفته شان تصریح کرد: اگر کسی به خود اجازه دهد کوچکترین جسارتی به حریم ملت، سرزمین مقدس و منافع قانونی ملت ایران بکند قوای مسلح ما شامل ارتش سرافراز ، سپاه دلاور ، بسیج قهرمان و نیروی انتظامی سلحشور و تک تک آحاد این ملت قبل از هرگونه اقدامی دست او را قطع خواهد کرد و ننگ ابدی بر پیشانی متجاوز خواهد نشاند.

وی گفت: ملت ما خواهان دوستی و روابط عادلانه با همه ملت‌های جهان و استقرار صلح است اما هرگز در مقابل زورگویان نرمشی نشان نخواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش های دشمنان برای محروم کردن ملت ایران از داشتن امکانات و تجهیزات دفاعی گفت: امروز توانمندی‌های دفاعی ملت ایران متکی به استعدادهای داخلی است و دانشمندان ما قادرند همه نیازهای دفاعی این کشور را تامین کنند.

آقای احمدی نژاد بر ادامه حفظ هوشیاری و تقویت بنیه دفاعی ملت ایران تاکید و اضافه کرد:‌ امروز ملت بزرگ ایران با همه وجود پشتیبان و حامی قوای مسلح خود است و نیروهای مسلح ما هم دلداده به اسلام و خط ولایت و در خدمت فداکاری و دفاع از منافع و عزت ملت ایران هستند.

در این مراسم یگان‌های نمونه نیروهای مسلح از مقابل جایگاه رژه رفتند.

کد خبر 63925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز