همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: رزمایش آسمان ولایت در بیشتر استان‌های کشور در حال برگزاری است و تا این مرحله با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ احمد میقانی روز دوشنبه 25 شهریور در جمع خبرنگاران در تشریح این رزمایش گفت: این رزمایش یکی از برنامه‌های سالیانه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء است که با نام رزمایش پدافندی مدافعان آسمان ولایت و با حضور یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح در حال برگزاری است.

فرمانده پدافند هوایی کشور صلح و دوستی و امنیت را پیام این رزمایش عنوان کرد.
میقانی افزود: تعداد قابل توجهی از پایگاه‌های هوایی، ده‌ها فروند هواپیما و یگان‌های هوایی نیروهای مسلح دراین رزمایش حضور دارند.

فرمانده پدافند هوایی گفت: این رزمایش در سه مرحله انجام می‌شود، در مرحله اول دشمن فرضی اقدام به شناسایی منطقه عملیات و اقدامات ضد الکترونیکی و اخلال در سامانه‌ها و به جمع آوری اطلاعات می‌پردازد که در این مرحله نیروهای خودی به مقابله با اقدامات دشمن و اختلال برروی شبکه ناو بری دشمن و جمع آوری اطلاعات منطقه می‌پردازند.

وی افزود: درمرحله دوم این رزمایش دشمن فرضی به سیستم‌ها و سایت‌ها حمله می‌کند و نیروهای خودی به مقابله با آن‌ها می‌پردازند.

میقانی تصریح کرد: در مرحله سوم این رزمایش دشمن فرضی به مناطق حیاتی و حساس حمله می‌کند و نیروهای خودی با کلیه سامانه‌های دفاعی به صورت گسترده و پرحجم به مقابله با دشمن فرضی می‌پردازند.

فرمانده پدافند هوایی کشور همچنین گفت که این رزمایش برای اولین بار به صورت گسترده و با مجموع نیروهای پدافند کل کشور برگزار می‌شود.

میقانی هماهنگی بین یگان‌ها، تعامل و همکاری و تبعیت از شبکه یکپارچه پدافند هوایی را از جمله اهداف این رزمایش عنوان کرد.

وی افزود: سامانه‌هایی را بازسازی کرده‌ایم و دراین رزمایش به آزمایش میدانی آنها خواهیم پرداخت.

امیر سرتیپ میقانی آموزش دانش و انتقال تجربه به کارکنان جوان را از جمله اهداف این رزمایش ذکر کرد و گفت: به دنبال ارتقاء توان رزمی و آمادگی دفاعی هستیم.

کد خبر 63419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز