سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

گروه سیاسی: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از انجام رزمایش مدافعان آسمان ولایت طی روزهای آینده و در ماه مبارک رمضان خبر داد.

مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز با حضور فرمانده کل ارتش برگزار و در این مراسم حسن شاه‌صفی به‌عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جایگزین احمد میقانی فرمانده سابق این نیرو شد.

به گزارش ایسنا، عطاءالله صالحی در پایان مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی خود از عملکرد نیروی هوایی ارتش گفت: از 2سال گذشته نیروی هوایی جهش خوبی داشته است که اوج آن را در 29 فروردین امسال یعنی روز ارتش و مانور هوایی جنگنده‌های این نیرو مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: نیروی هوایی در ساخت انواع جنگنده‌ها با موفقیت عمل کرد و در سال‌جاری تعدادی از این جنگنده‌ها را که به دست نیروهای بومی خودمان ساخته شده است، به نمایش می‌گذاریم.

به گزارش فارس، صالحی افزود: امروز ما توانایی علمی استفاده از جنگنده‌هایی را داریم که شاید در منطقه کسی نتواند از آنها استفاده کند.

تمرکز 2 فرماندهی

فرمانده کل ارتش، تمرکز 2 فرماندهی در زمینه‌پروازی و پدافند هوایی را مؤثر دانست و تصریح کرد: بدین ترتیب توجه هر کدام از این بخش‌ها به کارهای خود معطوف خواهد شد و هماهنگی این بخش‌ها نیز می‌تواند ارتش و کشور را در عرصه پدافند هوایی کارآمدتر کند؛ چراکه توانمندی در رابطه با پدافند زمین به هوا بسیار مؤثر و مهم است.

صالحی همچنین درباره بحث‌های مربوط به فروش سامانه موشکی S400 روسیه به ترکیه خاطرنشان ساخت: امروز برای ما مسجل شده که تهدید دشمن شکل عملی دارد و از آنجا که نامردی تهدید کننده‌ها امروز برای همه مشخص است، کشورهای مختلف، درصدد تجهیز صنایع خود برمی‌آیند؛

چراکه امروز همه این کشورها تهدیدات فرامنطقه‌ای را حس کرده‌اند.وی همچنین از نمایش عمومی امکانات و تجهیزات دفاعی و توانمندی‌های نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس خبر داد.

تجهیزات جدید

خبرنگاری از فرمانده کل ارتش درباره تبلیغات منفی بر سر تجهیز ارتش ایران به سامانه پدافند هوایی S300 ساخت روسیه و سکوت رسانه غربی در برابر خرید نظامی سایر کشورها، پرسید که وی در پاسخ ابراز داشت: توانمندی پدافند دوربرد هوایی مورد نیاز تمام کشورهای منطقه است.صالحی اضافه کرد: ‌تهدیدهای فرامنطقه‌ای را تمام کشورهای منطقه احساس می‌کنند.

در ادامه این مراسم همچنین، محسن دره‌باغی به‌عنوان جانشین جدید فرمانده نیروی هوایی ارتش از سوی فرمانده کل ارتش منصوب شد.دره‌باغی پیش از این به‌عنوان فرمانده پایگاه هوایی چابهار به خدمت مشغول بوده است.

کد خبر 62367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز