همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی، آینده این نیرو را بسیار درخشان ارزیابی کرد و گفت: ایران در آینده‌ای بسیار نزدیک بزرگترین قدرت دریایی منطقه خواهد شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب 3 آذر در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز نیروی دریایی، با تاکید بر اینکه این نیرو در زمان حاضر در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد، افزود: نیروی دریایی یکی از محورهای مهم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی با اشاره به برخورداری نیروی دریایی از نیروی انسانی بسیارخوب و آماده گفت که پرسنل نیروی دریایی ارتش آموزش‌ها و تمرینات لازم متناسب با تهدیدات را فرا می‌گیرند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، سطح دشمن شناسی این نیرو را " بسیار بالا" دانست و خاطرنشان کرد که نیروی دریایی از تجهیزات ساخت صنعتگران توانمند کشور استفاده می‌کند.

دریادار سیاری اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای توان بازدارندگی بسیار بالایی هستند و بویژه فرزندان ایران زمین در نیروی دریایی آمادگی کامل دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی و توانایی حفظ امنیت در سطح منطقه را دارند.

وی گفت:‌ امروز نیروی دریایی با توجه به در اختیار داشتن نیروی انسانی الهی محور، ایثارگر، معتقد ، مبتکر و با ایمان که آموزش ها و تاکتیک‌های متناسب با تهدیدات را دیده و تجهیزات مدرن ساخته شده توسط متخصصان توانمند ایرانی در سطح دریا و زیر دریا را در اختیار دارد، مدعی است توان بازدارندگی‌اش بجایی رسیده که هیچ دشمنی این اجازه را به خود نخواهد داد که به مرزهای آبی آن نزدیک شود و به منابع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها تجاوزکند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود:‌ بطور یقین نیروی دریایی از نظر دانش، تجربه و تجهیزات برای انجام ماموریت‌های خود آمادگی کامل دارد و چنانچه دشمن دیوانگی کند قبل از رسیدن به تنگه مهم و استراتژیک هرمز و ورود به خلیج فارس او را در اقیانوس هند و دریای عمان به قعر آب‌ها خواهیم فرستاد .

دریادار سیاری تصریح کرد: در ایجاد خط دفاعی غیرقابل نفوذ در ورودی آب‌های دریای عمان علاوه بر حضور منسجم و همه جانبه یگان‌های سطحی و هوادریا، یگان‌های زیرسطحی نیروی دریایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های جدید و فوق پیشرفته حضور موثر خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی خطرنشان کرد : پایگاه‌های جدید نیروی دریایی بزودی در نقاط مختلف سواحل دریای عمان، از بندرعباس تا پسابندر ایجاد خواهد شد و همه تحرکات نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای را در خلیج فارس ،دریای عمان ، تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند بطور دقیق زیرنظر داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران برای واکنش در مقابل هر اقدام تهدید کننده منافع خود آمادگی کامل دارد و نیروهای بیگانه در منطقه دریافته اند که ایران با هرگونه تعرض برخورد خواهد کرد و کشورهای منطقه نیز می‌دانند که حضور نیروی دریایی ایران در منطقه موجب برقراری آرامش و امنیت منطقه و حضور نیروهای بیگانه عامل چالش بوده است.

دریادار سیاری درباره برخی اقدامات و تهدیدات در منطقه گفت: بخشی از تهدید‌های امروز تهدید‌های روانی است که دشمنان در منطقه اجرا می‌کنند و ما هیچگاه تحت تاثیر عملیات روانی قرار نمی‌گیریم و اگر بخشی از این تهدیدات هم جنبه نظامی داشته باشد نیروی دریایی در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آمادگی دفاعی کامل دارد تا جواب هر تهدیدی را بدهد.

وی افزود: نیروی دریایی در شرایط کنونی تهدید را خوب شناخته و آمادگی نظامی خود را بر مبنای تهدید حفظ کرده است و خوب می‌دانیم که امنیت جامعه ما به میزان آمادگی ما بستگی دارد و  اعلام می‌کنیم این آمادگی در سطح نیروی دریایی وجود دارد و هرگونه حرکت نظامی در محدوده آب‌های دریای عمان و خلیج فارس و تنگه هرمز از چشم دریادلان دور نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران دارای سه هزار کیلومتر مرز دریایی است و امروز ایران در اجرای تدابیر فرماندهی کل قوا، دریا را به عنوان مانع محسوب نمی‌کند، بلکه دریا را به عنوان عامل توسعه به حساب می‌آورد.

دریادار سیاری تصریح کرد: باید از این نعمت خدادادی که در اختیار ما قرار گرفته است در توسعه پایدار استفاده کنیم، ولی به همان اندازه که ارزش دارد به همان اندازه هم نیاز به نگهداری دارد.

کد خبر 69184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز