گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایان طراحی هواپیماهای رادار گریز در ایران و همچنین آزمایش موشک جدید هوابه‌هوا در ارتش خبر داد.

حسن شاه‌صفی با اعلام این اخبار در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مرحله طراحی هواپیماهای رادارگریز ایران به پایان رسیده و این هواپیماها اکنون در مرحله ساخت نمونه اولیه، البته در حجم کوچک‌تر هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: این هواپیماها پس از انجام آزمایش‌های لازم وارد بخش واقعی‌تر خواهند شد.

وی ابراز داشت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر نوآوری و شکوفایی‌، ‌امیدواریم بخش تحقیقاتی این کار تا پایان امسال انجام شود و سپس وارد بخش تولید شویم.

حسن شاه صفی خاطرنشان کرد: تلاشگران جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش هم‌اکنون در حال ساخت نمونه کوچک این هواپیمای رادارگریز هستند.

آزمایش موشک جدید

فرمانده نیروی هوایی همچنین گفت: موشک حرارتی هوا به هوای جدید ساخت ایران دیروز مورد آزمایش قرار گرفت.

وی افزود: یکی از موشک‌های هوا به هوای حرارتی که ساخت آن در نیروی هوایی انجام شده است، آزمایش شده و تست گرم این موشک در یکی از میادین تیر ما صورت گرفته است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان ساخت: پرتاب این موشک به این صورت است که از طریق یکی از هواپیماها به سمت هدفی شلیک می‌شود و موشک هدف را تعقیب می‌کند.
وی عنوان کرد: این موشک در رزمایش اخیر شمال‌غرب کشور به‌گونه دیگری آزمایش شد و اکنون تست گرم آن انجام شده است.

شاه‌صفی همچنین با اشاره به فعالیت‌های جهاد خودکفایی نیروی هوایی اظهار داشت: کار ما در بخش تحقیقات انجام شده و تولید انبوه این موشک به بخش صنایع داخلی وزارت دفاع سپرده خواهد شد.

وی برد نهایی این موشک حرارتی هوا به هوا را بیش از 100 کیلومتر عنوان اضافه کرد: برد این موشک حرارتی در این پرتاب بیش از 40 کیلومتر است که با توجه به ارتفاع، تغییر و تا برد 100 کیلومتر هم ارتقا پیدا می‌کند.

شاه‌صفی همچنین بر توان ساخت این موشک در داخل کشور تاکید کرد و گفت: این موشک نمونه‌ خارجی هم دارد ولی ساخت آن به‌طور کامل اقتباس از صنایع داخلی است.

آغاز رزمایش بزرگ دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از آغاز رزمایش دریایی اتحاد87 از امروز در منطقه سوم دریایی چابهار در دریای عمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حبیب‌الله سیاری با اعلام این خبر اذعان کرد: در این رزمایش 6روزه بیش از 60 فروند از یگان‌های شناور رزمی اعم از ناوشکن‌ها و ناوچه‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های سبک و سنگین، تیم‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی، بالگرد ضدسطحی و ضد‌زیرسطحی، هواپیماهای تاکتیکی و بدون سرنشین به همراه جنگنده‌های نیروی هوایی شرکت خواهند داشت.

وی هدف از این رزمایش را ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها و نیروهای شرکت‌کننده در مقابله با تهدیدات، افزایش توان بازدارندگی نیروها و در نهایت، آزمایش و به‌کارگیری تسلیحات و تجهیزات نوین ساخت صنایع دفاعی کشور عنوان کرد.

سیاری با تاکید بر اینکه این رزمایش که از امروز در دریای عمان و در 4مرحله انجام می‌شود، منطقه‌ای به وسعت 50 هزار مایل مربع را در بر خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های منحصر به فرد رزمایش دریایی اتحاد 87 بهره‌گیری و به‌کارگیری گسترده از دستاوردهای نوین دریایی شامل تسلیحات، تجهیزات و سامانه‌های ساخت صنایع داخلی کشور خواهد بود.

شیوه مأموریت‌های سپاه

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ماموریت اصلی و مهم سپاه، دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است که در شرایط و زمان‌های مختلف، شیوه‌های انجام این رسالت مختلف است.

نورعلی شوشتری با تاکید بر وظیفه خطیر سپاه ادامه داد: ماموریت اصلی و مهم سپاه دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است که در شرایط و زمان‌های مختلف شیوه‌های انجام این رسالت مختلف است.شوشتری افزود: مسئولیت و وظیفه سپاه می‌تواند در مقاطعی نظامی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی باشد.

وی با اشاره به برخی تهدیدهای دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در زمان‌های مختلف عنوان کرد: در برخی مقاطع به‌ویژه سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن با تحریک گروهک‌های فریب خورده به نبرد با نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت که با وارد شدن سپاه به صحنه، توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شد.

کد خبر 69837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز