همشهری آنلاین: مرحله بین‌المللی مانور نجات و تجسس دریایی با مشارکت 7 کشور عربی و یگان هایی از کشورمان در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار می‌شود

به گزارش فارس، تمرین روش‌های مقابله با دزدان دریایی و افزایش ایمنی و امنیت دریانوردی از اهداف این مانور ملی است که 20 ارگان و سازمان دریایی از جمله نیروی هوایی و دریایی ارتش و نیز سپاه پاسداران در آن مشارکت خواهند داشت.

این مانور که در آن از آخرین تجهیزات تجسس و نجات دریایی از جمله "بالگردهای ویژه"، "هواپیماهای بدون سرنشین" و دیگر تجهیزات و شناورها استفاده می شود، از امروز در منطقه دریایی بندر شهید رجایی اغاز شده است و فردا مرحله اصلی و نهایی آن اجرا می‌شود.

از آنجایی که سالانه بیش از 14 هزار کشتی از خلیج فارس و بنادر ایران تردد می کنند، امادگی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همکاری تجسس و نجات دریایی در مواقع ضروری اهمیت زیادی برای کاهش مخاطرات و سوانح و افزایش ایمنی در حمل و نقل دریایی بویژه در خلیج فارس و دریای عمان دارد.

ایران در 22 کنوانسیون بین‌المللی حمل و نقل دریایی عضویت دارد و با اقدامات داوطلبانه ایران در بازرسی‌های فنی از شناورها و بنادر کشور و کاهش توقیف کشتی‌های با پرچم ایران، ناوگان دریایی کشور در لیست سفید تفاهم نامه پاریس و توکیو قرار گرفته است. همچنین ایران در سال 2009 به طور رسمی نامزد عضویت در شورای اجرایی سازمان جهانی دریانوردی درخواهد آمد.

کد خبر 72888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز