همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه از تدبیر مقام معظم رهبری خبر داد که بر اساس آن، مقابله با تهدیدات نرم و عمق‌بخشی داخلی به رده‌های مختلف بسیج واگذار شده است.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه (21 بهمن) در مراسم گردهمایی پنج هزار نفر از فرماندهان منتخب واحدها و پایگاه‌های مقاوت بسیج تهران بزرگ، یادآوری و بررسی دستاوردهای انقلاب را عامل ایجاد آمادگی و روحیه بخشی در نیروهای انقلابی برای ادامه راه عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی در ابعاد مختلفی داشته است که بزرگترین دستاورد آن در بعد سیاسی، استقلال کامل جمهوری اسلامی و تاثیرات آن بر ملت‌های جهان است که به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی توانسته است تغییر و تحولات زیادی در جغرافیای سیاسی جهان ایجاد کند.

جعفری اظهار داشت: یکی از آرزوهای ما در گذشته این بود که بتوانیم با حمایت ازملت‌های مستضعف در مقابل رژیم اشغالگر قدس بایستیم و امروز به برکت انقلاب اسلامی و بدون حضور فیزیکی ما در کنار برادران مسلمانمان در لبنان و فلسطین، می‌بینیم که این مستضعفان با تمام توان در مقابل این رژیم اشغالگر می‌ایستند و آن را شکست میدهند که این به برکت تجربیات انقلاب اسلامی ایران و نصرت خداوند است که شامل حال آنها شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و نیز شکست آن در نبرد با مقاومت اسلامی فلسطین را آغاز شروع تاثیرات عمیق در اساس این رژیم غاصب عنوان کرد و گفت: در آینده نیز این شکست‌ها، اثرات تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت رژیم و منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به خودکفایی و استقلال در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی، این دستاوردها را از برکات انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت:‌ امروز امنیت ایران به حدی است که نیروهای نظامی آمریکایی که با تمام قوا و با هدف تاثیرگذاری در رفتار و یا توقف شعارهای انقلاب اسلامی در اطراف ایران جمع شده‌اند، قادر نیستند و جرات اقدام به هیچ کاری علیه ایران را ندارند و این یعنی اینکه جمهوری اسلامی ایران در کشورمان به عنوان یک جزیره با ثبات استقرار کامل یافته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی را در طول تاریخ بی‌نظیر دانست و گفت: هیچ کشوری با این شرایط نتوانسته است به چنین اقتدار و امنیت کاملی دست پیدا کند و شاهد بودیم که ملت ایران علیرغم تمام تلاش های ایران برای تاثیرگذاری در روحیه ملت مانند موضوع غنی‌سازی اورانیوم و دستیابی به دانش هسته‌ای، حتی یک گام در مقابل این تهدیدات عقب ننشست و در حالی که در محاصره کامل اقتصادی و سیاسی بود بر روی اهداف خود ایستاد و توانست دشمن را در این زمینه شکست دهد.

جعفری پافشاری روی ارزش‌ها وآرمان‌های انقلاب اسلامی را از معجزات این انقلاب عنوان کرد و گفت: بسیجیان در این زمینه پیشتاز و خط‌ ‌شکنان راه هستند که با تمام توان برای تحقق آرمان‌های این انقلاب تلاش می‌کنند اما باید همواره این سوال را از خود بپرسند که برای آینده انقلاب چه باید کرد و چه تکلیفی را بر عهده دارند.

وی ماموریت سپاه و بسیج را دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن عنوان کرد و گفت: مبنای تغییر شرایط محیطی در ماموریت‌های سپاه تغییر ماهیت تهدیدات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران است که ما دائما این موضوعات را رصد می کنیم چرا که به فرموده مقام معظم رهبری سازمان سپاه باید یک سازمان به روز شونده و متحول باشد که پویایی در هر سازمانی ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تهدیدات امنیتی در دهه دوم انقلاب و پس از پایان جنگ تحمیلی همچنان ادامه داشت، گفت: ‌مقام معظم رهبری با هوشیاری و تدابیر حکیمانه خود به موضوع تهاجم فرهنگی اشاره کردند اما ما هنوز در تحقق کامل این اهداف موفق نبوده‌ایم و باید تلاش بیشتری بکنیم تا تهدیدات را پیش‌بینی و شناسایی کرده وراهکارهای موثر برای مقابله با آن را برنامه‌ریزی کنیم.

جعفری با اشاره به برخی نا‌امنی‌ها در سال 78، 79 و 80 در تهران اظهار داشت: این بسیجیان بودند که توانستند در مقابل این نا امنی‌ها بایستند اما نباید بگذاریم تا دیگر چنین صحنه‌هایی و چنین گردنه‌های خطیری برای انقلاب اسلامی پیش بیاید.

وی گفت:‌ قطعا در آینده نیز دشمن در صدد ایجاد چنین معضلاتی برای نظام خواهد بود که ما باید با تدبیر از انجام آنها جلوگیری کنیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه شاید در آینده تهدید نظامی مانند کاری که در مورد عراق و افغانستان صورت گیرد، علیه ایران رخ ندهد، تهدیدات نظامی با گستردگی که در این دو کشور انجام شد را علیه ایران بکلی منتفی دانست و گفت:‌ اما باید توجه داشته باشیم که تهدیدات فقط جنبه نظامی ندارد و دشمن در این زمینه به انجام تهدیدات امنیتی و نرم روی خواهد آورد و این ما هستیم که باید خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده کنیم.
فرمانده کل سپاه نوع تهدیدات علیه ایران در هر دهه‌ای را متفاوت عنوان کرد و گفت: در آستانه ورود به دهه چهارم باید ماهیت تهدیدات این دهه را بشناسیم و خود را برای مقابله با آن آماده کنیم.

جعفری نوع تهدیدات در دهه چهارم انقلاب را تهدیدات نرم در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی عنوان کرد و گفت:‌ این نوع تهدیدات در گذشته نیز از دغدغه‌های مهم امام راحل بوده است چرا که ایشان اعتقاد داشتند که جمهوری اسلامی از تهدیدات خارجی و نظامی نمی‌ترسد.

وی مقابله با تهدیدات نرم و عمق‌بخشی داخلی را مهمترین مسئله بسیج در کشور عنوان کرد و گفت: این مسئولیت خطیر که به تصمیم مقام معظم رهبری رسیده و به سپاه ابلاغ شده است به این ترتیب است که بسیج و سپاه باید در مقابل کسانی که می‌خواهند به رابطه محکم مردم و رهبری ضربه بزنند بایستند.

فرمانده کل سپاه تغییرات صورت گرفته در این سازمان را در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و در جهت مقابله با تهدیدات عنوان کرد و گفت:‌ ماهیت تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی تفاوت با گذشته تفاوت کرده است و بسیج و سپاه باید در این زمینه خود را آماده‌تر از قبل کند.

جعفری با بیان اینکه باید خود را برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان آماده کنیم، گفت: تغییر و تحول در سازمان سپاه دارای الزاماتی بود که یکی از آنها لزوم تغییرات ساختاری است که بخش‌هایی از آن انجام شده و بنابر آن برنامه‌های آمادگی دفاعی و امنیتی بر عهده نیروی زمینی و موضوع مقابله با تهدیدات نرم و عمق‌بخشی داخلی به رده‌های مختلف بسیج واگذار شده است و ما به عنوان سربازان انقلاب و تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری مامور پیاده‌سازی آن هستیم.

فرمانده کل سپاه هدف اصلی دشمن را ضربه زدن به باورها و اعتقادات دینی و سیاسی مردم عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته نیز برخی دشمنان داخلی در لباس دوست و با ادعای پیروی خط امام و رهبری برای مثال اعتراض می‌کردند که چرا ایران به مقاومت فلسطین کمک می‌کند و به طور وقیحانه شعار توقف انقلاب را سر می‌دادند.

جعفری افزود: این افراد هنوز هم وجود دارند و بسیجیان نیز بخوبی آنها را می‌شناسند و وظیفه دارند تا این افراد را به دیگر اقشار جامعه نیز معرفی کنند که این یکی از رسالت‌های مهم بسیج است.

وی با تاکید بر موضوع بصیرت دینی و سیاسی بسیجیان به بحث پیشرفت‌های علمی به عنوان یکی از ضرورت‌های انقلاب و توجه به موضوعات معنوی و اعتقادی و بینش سیاسی بسیجیان به عنوان طرح صالحین اشاره کرد و گفت:‌ بسیج و سپاه وظیفه دارند تا هرچه بیشتر در این زمینه‌ها بر روی بسیجیان کار کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی به گشت‌های امنیتی محلی بسیج اشاره کرد و این امر را موجب ارتقای منزلت بسیجیان در منظر عامه مردم و اقدام مناسبی برای جذب جوانان به بسیج عنوان کرد و گفت: در هر محله‌ای مردم با برخی ناامنی‌ها مانند دزدی مواجه هستند و بسیج می‌تواند بطور فعالانه در برقراری امنیت محله‌های خود شرکت کند و این انتظار به حق مردم را برآورده سازد.

جعفری خاطرنشان کرد: کسی که نام خود را بسیجی بگذارد اما در رابطه با امر خودسازی و یا شرکت در گشت‌های امنیتی انجام وظیفه نکند به معنی آن است که ما نمی‌توانیم او را به عنوان یک بسیجی فعال و یا حتی عادی به حساب بیاوریم.

کد خبر 74992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز