سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

یدالله جوانی* وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست هفتم بهمن ماه خود به خروج نام منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی رای دادند و با این اقدام به تثبیت قواعد استاندارد دوگانه پرداختند.

به این معنی که این اقدام نقض تمامی تعابیر زیبایی بود که پیش از این مدعیان دمکراسی غربی در قالب مبارزه با تروریسم و حقوق بشر سر می‌دادند و نشان دادند اگر منافع‌شان ایجاب کند نه تنها به مبارزه با تروریسم اعتقادی ندارند بلکه در عمل حامی تروریسم هستند.
این اقدام اتحادیه اروپا را می‌توان از 2جنبه بررسی کرد:اول، اروپا علنا و عملا به حمایت از گروهک تروریستی منافقین روی آورده است. این در حالی است که طبق قوانین حقوق بین‌الملل به خاطر شریک بودن منافقین در جنایات صدام و اقدامات آشکار آنان علیه مردم ایران باید اعضای جنایتکار منافقین به ایران تحویل داده شوند.

اتحادیه اروپا اگرچه در مقطع زمانی 4 سال گذشته به واسطه فشار افکار عمومی، نام منافقین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد، اما شواهد نشان می‌دهد که در همین ایام نیز به انحای مختلف به حمایت از گروهک تروریستی منافقین پرداخته و میدان را برای فعالیت این گروه باز گذاشته بودند.

در واقع قرار دادن نام منافقین در فهرست گروه‌های تروریستی ژستی نمایشی بیشتر نبود و همانگونه که گفته شد غرب تنها برای فرار از فشار افکار عمومی، ظاهرا نام منافقین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود.

دوم، اقدام وزرای خارجه اتحادیه اروپا با به بن بست رسیدن منافقین در عراق ارتباط مستقیم دارد. با تخلیه پادگان اشرف توسط دولت عراق و درصورتی که منافقین کماکان در فهرست گروه‌های تروریستی باشند، عملا عرصه‌ای برای فعالیت اعضای این گروه باقی نمی‌ماند.

اقدام اخیر اروپا چیزی نبود جز آنکه زمینه‌ای را برای نقش آفرینی جدید به گروهک ورشکسته و تروریستی منافقین فراهم کند. وزرای خارجه اروپا با رایی که در نشست بروکسل صادر کردند، امکان تردد و پناه دادن به اعضای این گروهک تروریستی در کشورهای غربی را داد تا درصورت لزوم از آنها به نفع خودشان بهره برداری سیاسی کنند.

لازم است مسئولان کشور اسناد و مدارک جنایات این گروه‌ها علیه مردم بی‌گناه کشورمان را به دادگاه‌های بین‌المللی تحویل داده و تدابیر لازم را در برابر این تصمیم غیرحقوقی اتحادیه اروپا اتخاذ کنند.

*رئیس دفتر سیاسی سپاه

کد خبر 74084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز