گروه سیاسی: نخستین مرحله از رزمایش اتحاد87 چهارشنبه در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان آغاز می‌شود

به گزارش همشهری، در این رزمایش که به‌مدت 6روز برگزار خواهد شد، انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی و نیز یگان‌های مختلف نیروی دریایی به‌کارگرفته می‌شوند.

در این رزمایش قرار است تجهیزات و دستاوردهای جدیدی از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی‌آزمایش شود. این رزمایش در حوزه ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش و با هدف ارتقای توان رزمی و آمادگی این نیرو برنامه‌ریزی شده است.

در این رزمایش همچنین قرار است علاوه بر تمرین‌های پیش‌بینی شده نظامی، تجهیزات جدید و پیشرفته نیروی دریایی ارتش مورد آزمایش قرار گیرد.

از جمله تجهیزات جدید که در این رزمایش مورد آزمایش قرار خواهند گرفت زیردریایی‌های کلاس سبک غدیر و همچنین ناوچه‌های موشک انداز درفش و کلات است که هفته گذشته با اعلام فرمانده نیروی دریایی ارتش به توان رزمی این نیرو اضافه شد. 

حبیب‌الله سیاری هفته گذشته در نشستی خبری درخصوص حضور نیروهای نظامی بیگانه در آب‌های منطقه گفته بود: نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های آزاد وجود دارند و این از دید ما موضوعی نامشروع است.

آنها به‌خاطر همکاری‌هایی که با سایر کشورهای منطقه دارند و به‌منظور حفظ منافع نامشروع خود در آب‌های آزاد منطقه حضور دارند که این از دید ما قابل‌قبول نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد که هیچ کشوری به‌خصوص نیروهای فرامنطقه‌ای حق ورود به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را ندارند و ما نیز همه جابه‌جایی و تحرکات بیگانگان را در آب‌های سرزمینی عمان و خلیج‌فارس تحت نظر و رصد داریم.

آنها هم هیچگاه اجازه ورود به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را مطمئنا به‌خود نخواهند داد.

اهداف مناسب پاسخ سریع

فرمانده کل ارتش با تاکید بر برنامه‌ریزی برای پاسخ سریع به هر تجاوز گفت: سنگینی ناوهای دشمن در دریاهای بسته یا دریاهایی که ساحل طولانی و مشرف دارند، یک نقطه ضعف مهم محسوب می‌شود.

عطاءالله صالحی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف دشمن توسط نیروهای متخصص ارتش، با بیان اینکه ارتش و دیگر نیروهای مسلح نقاط ضعف دشمن را به دقت شناسایی و انتخاب کرده‌اند، افزود: همانطور که قبلا نیز گفته شد، چشم دشمن حجیم یکی از این نقاط ضعف است که درصورت نیاز به آن ضربات مهلکی خواهیم زد؛ هرچند دشمن نقاط ضعف دیگری نیز دارد.

فرمانده کل ارتش درخصوص ارزیابی خود از حضور یگان‌های شناوری دشمنان فرامنطقه‌ای در اطراف آب‌های ایران عنوان کرد: سنگینی ناوهای دشمن در دریاهای بسته یا دریاهایی که ساحل طولانی و مشرف دارند، یک نقطه ضعف مهم محسوب می‌شود و بهترین فرصت را به یگان‌های دفاعی برای ضربه زدن می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه سرعت عمل ارتش و دیگر نیروهای مسلح نیز درصورت نیاز، قطعا قابل توجه خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن را در نقاط مشخص شده با سرعت، هدف قرار خواهیم داد.

صالحی درباره امکان غافلگیر شدن نیروهای مسلح نیز بیان داشت: این موضوع همواره مورد تاکید رهبر انقلاب است چراکه دشمن غافل‌کش است و نیروهای مسلح نیز با رصد همه تحولات، هر شب را همچون شب حمله، آماده به روز می‌رسانند.

کد خبر 69722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز