گروه سیاسی: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله نخست رزمایش بزرگ دریایی اتحاد 87 در آب‌های دریای عمان خبر داد.

قاسم رستم آبادی با بیان این که این مرحله از رزمایش با اجرای عملیات روانی علیه دشمن فرضی، مهیا نمودن یگان‌های رزمی و استقرار آنها در منطقه عملیاتی به انجام رسیده است، گفت: از چهارشنبه شاهد آغاز مرحله دوم این رزمایش خواهیم بود.

سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی اتحاد87 با اشاره به ویژگی‌های این مرحله افزود: بارگیری ادوات و تجهیزات، استقرار کارکنان و نیروهای شرکت‌کننده و همچنین گسترش یگان‌ها در دریا و اجرای اصول پدافند غیرعامل همگی از اهداف از پیش تعیین‌شده برای این مرحله از رزمایش بوده است که توانستیم با موفقیت کامل به آنان دست یابیم.

رستم‌آبادی خاطرنشان کرد: از امروز شاهد گسترش عمق عملیاتی این رزمایش تا شرق دریای عمان و همچنین اجرای مرحله دوم خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه این رزمایش طی 30 سال گذشته از منظر گستردگی از یک سو و تجهیزات و تسلیحات نوین به کار رفته در آن از سوی دیگر، در نوع خود کم‌نظیر است، یادآور شد: هدف اصلی از رزمایش اتحاد 87، افزایش توان یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش و افزایش قدرت بازدارندگی است.

رزمایش دریایی اتحاد 87 که از سه‌شنبه آغاز شده است تا یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت و در 4 مرحله اجرا می‌شود.

در این رزمایش که در منطقه سوم دریایی چابهار در دریای عمان آغاز شد، بیش از 60 فروند از یگان‌های شناور رزمی اعم از ناوشکن‌ها و ناوچه‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های سبک و سنگین، تیم‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی، بالگرد ضدسطحی و ضد‌زیرسطحی، هواپیماهای تاکتیکی و بدون سرنشین به همراه جنگنده‌های نیروی هوایی شرکت خواهند داشت.

هدف این رزمایش، ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها و نیروهای شرکت‌کننده در مقابله با تهدیدات، افزایش توان بازدارندگی نیروها و در نهایت، آزمایش و به‌کارگیری تسلیحات و تجهیزات نوین ساخت صنایع دفاعی کشور عنوان شده است.

وسعت منطقه این رزمایش 50هزار مایل مربع است.

کد خبر 69931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز