گروه سیاسی: سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در مراحل پیشین این رزمایش، جزئیات آخرین مرحله این نمایش قدرت نیروی هوایی ارتش را تشریح کرد.

حسین چیت‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری پس از توضیح کوتاهی درباره مراحل اول و دوم این رزمایش که از روز چهار‌شنبه 24 مهر آغاز شده و تا فردا 29 مهر ادامه دارد، به آخرین و مهم‌ترین مرحله رزمایش که از ظهر فردا 29 مهر آغاز می‌شود و تا 30 مهر ادامه خواهد داشت، اشاره کرد و گفت: مرحله سوم رزمایش فدائیان حریم ولایت با انجام رزم مشترک نیروی زمینی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  به‌منظور آزمودن میزان آمادگی و سرعت نیروی هوایی در انهدام مواضع دشمن فرضی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام تاکتیک‌های جدید عملیاتی این رزمایش با توجه به تهدیدات احتمالی دشمن صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: تمام تاکتیک‌های جدید جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش با توجه به تهدیدات پیرامونی ما تحقیق و تمرین می‌شوند.
چیت‌فروش همچنین منطقه برگزیده شده برای انجام این رزمایش را از نظر ویژگی‌های زمین و همچنین میزان آمادگی نیروی انسانی دارای خصوصیات منحصربه‌فرد خواند و هرگونه ارتباط میان انتخاب منطقه رزمایش و حضور گروهک‌های ضدانقلاب و نیز نیروهای ناتو در نزدیکی این منطقه را رد کرد.

سخنگوی رزمایش مدافعان حریم ولایت با تاکید بر عادی بودن برگزاری چنین رزمایش‌هایی و اینکه هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح موظفند قدرت، توان و آمادگی دفاعی خود را متناسب با تهدیدات فراوانی که برای انقلاب اسلامی وجود دارد، ارتقا دهند.

توان داخلی

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت با اشاره به بهره‌گیری شرکت‌کنندگان این رزمایش از تلاش‌ها و تحقیقات چند سال گذشته در نیروهای مسلح، تصریح کرد: در این رزمایش بسیاری از  محصولات تولید شده در بخش‌های مختلف مرتبط با نیروی هوایی که به‌دست متخصصان داخلی ساخته شده بود، به‌کار گرفته شد. وی با اشاره به آزمایش موفق نسل جدید بمب‌های هوشمند قاصد و همچنین ارتقای سطح پروازی و عملیاتی هواپیماهای جنگنده و شکاری بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش و نیز هواپیماهای بدون سرنشین، درمورد میزان دستیابی به اهداف این رزمایش خاطرنشان کرد: این رزمایش در بهترین سطح، برنامه‌ریزی و اجرا شد.

دیگر مراحل

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت با  اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش یادآور شد: با پایان یافتن تمرینات جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی ارتش، مرحله دوم تیراندازی هوا به زمین، با رقابت تیراندازی هوایی با بمب‌های اصلی و تاکتیک‌های مختلف، توسط جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی، مرحله دوم رزمایش فدائیان حریم ولایت نیز امروز به پایان می‌رسد.چیت‌فروش ادامه داد: همچنین در مرحله دوم رزمایش که با موفقیت انجام شد، جنگنده‌های اف 14، اف 4، اف 5، سوخو 24 و صاعقه با تیراندازی به اهداف از پیش تعیین شده و با اجرای تاکتیک‌های مختلف، توان آفندی خود را به معرض نمایش گذاشتند.وی افزود:‌ در این مرحله از رزمایش، جدید‌ترین تغییرات عملیات‌های شبانه‌ سوخت‌رسانی به جنگنده‌های شکاری توسط هواپیماهای تانکر 707 و 747 تمرین و اجرا شد.

تغییر آیین‌نامه‌ها

چیت‌فروش در بخش دیگری از سخنان خود از بررسی و تغییر آیین‌نامه‌های عملیاتی و تاکتیکی با توجه به دکترین جدید نیروی هوایی ارتش خبر داد و افزود: تمامی دستورالعمل‌های عملیاتی و آیین‌نامه‌های نظامی و رزمی جدید در این نیرو با توجه به ساختارهای جدید تاکتیکی، مورد تمرین و آزمایش قرار گرفته است که این اقدامات در رزمایش فدائیان حریم ولایت توسط خلبانان جوان و با بهره‌گیری از پیشکسوتان و متخصصان نظامی به مرحله‌ اجرا درآمد.در بخشی از این رزمایش، جدیدترین شیوه‌های سوخت‌رسانی شبانه به جنگنده‌های ارتش نیز با موفقیت انجام شد.

کد خبر 66203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز