دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: ۳ برادر، مهره‌های اصلی باند سرقت خودروها در جنوب شرق تهران بودند. با دستگیری برادران سارق، راز سرقت‌های زنجیره‌ای ۳۹ خودروی پراید فاش شد.

افزایش سریع آمار خودروهای مسروقه، مشکلی بود که ماموران پلیس در مناطق جنوب شرق تهران از مدتی قبل با آن روبه‌رو شده بودند، نکته عجیب این بود که در تمامی این سرقت‌ها، فقط خودروهای پراید به سرقت می‌رفت.

با مشخص شدن این موضوع، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای یافتن سرنخی از سارقان آغاز کردند و در نخستین مرحله به بررسی پرونده‌های مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو پرداختند.

بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد نقطه شروع سرقت‌ها همزمان با آزادی ۳ برادر است که از سابقه‌داران در زمینه سرقت خودروهای پراید به شمار می‌روند، از آنجا که شگرد سرقت‌ها نیز با شگرد برادران سارق مشابهت داشت، آنها تحت مراقبت پلیسی قرار گرفتند.

در این مرحله از تحقیقات، ماموران دریافتند این ۳ برادر هر روز با یک خودروی پراید جدید در رفت‌وآمد هستند و به این ترتیب احتمال دخالت آنها در سرقت‌های زنجیره‌ای خودروهای پراید در جنوب شرق تهران قوت گرفت.

هنگامی که کارآگاهان پلیس با استعلام شماره پلاک خودروها دریافتند همگی آنها مسروقه هستند، دستور بازداشت سارقان ازسوی قاضی قندی زاده- دادیار شعبه 8 دادسرای جنایی تهران- صادرشد.

متهمان بعد از بازداشت، زمانی که خود را در برابر ادله محکم پلیسی دیدند چاره‌ای جز اعتراف به سرقت خودروهای پراید نداشتند.«یکسال قبل دوران محکومیت‌مان به اتهام سرقت خودرو به پایان رسید و از زندان آزاد شدیم، بعد از آزادی از زندان، بلافاصله باند خانوادگی‌ای را تشکیل دادیم و نقشه سرقت خودروهای پراید را طراحی کردیم. »

این اعترافات برادران سارق بود که در بازجویی‌های پلیسی بیان می‌کردند، آنها در ادامه اعترافاتشان گفتند: بعد از سرقت خودروها، آنها را به یک انبار در جنوب تهران منتقل می‌کردیم  و در آنجا با روش سند نمره کردن خودروی مسروقه، آن را در اولین فرصت به فروش می‌رساندیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با اعلام این خبر گفت: درادامه تحقیقات از متهمان، مخفیگاه خودروهای مسروقه درحاشیه تهران شناسایی شد و کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با ورود به این مخفیگاه، ۶ خودروی مسروقه را که مراحل سند نمره کردن آنها با بازداشت متهمان نیمه کاره باقی مانده بود، کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران  با بیان اینکه در ادامه تحقیقات ۲۵ خودرو از ۳۵ خودروی مسروقه توسط برادران سارق کشف شده است،  افزود: خودروهای سرقت شده به سیستم ایمنی مناسبی مجهز نبودند.

کد خبر 62222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز