دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور دوشنبه (۱۱ شهریور) با شرکت در سومین نشست دور چهارم مجلس دانش‌آموزی، سخنانی ایراد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور موتور محرّکه و نقطه اتکای اصلی ملت ایران را نسل جوان دانست و تاکید کرد: برخلاف تفکر برخی، نسل جوان امروز، در مسئولیت های اجتماعی به خوبی فعالیت می‌کند و باید هنر مدیران آن باشد که جوانان را در مسایل مهم تصمیم گیری و مدیریت کلان مشارکت دهند.

دکتر محمود احمدی نژاد از این مجلس به عنوان بهترین یاور دولت و ملت یاد کرد و گفت: مجلس دانش آموزی ذخیره عظیم و سرمایه با ارزش یک ملت است و دولت نیز از این مجلس حمایت و پشتیانی خواهد کرد.

وی شناخت گذشته را شناخت ریشه‌های یک ملت دانست و تصریح کرد: یکی از محورهای تخریب و هجوم فرهنگی که نظام سلطه به ملت‌ها داشته است قطع رابطه او با گذشته تاریخی مردم بوده است.

رئیس جمهور گذشته ملت ایران را پرافتخار دانست و اظهار داشت: گذشته ملت ایران اسلامی علیرغم عملکرد بد برخی از حاکمان، افتخار آمیز بوده است. ملت ایران تنها ملتی است که هر مقدار در عمق تاریخ خود کاوش کند اثری غیر از یکتاپرستی به دست نخواهد آورد.

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: ملت ایران در طول تاریخ همواره به دنبال علم ، عدالت، صلح و برادری بوده و به ملتی هجوم نکرده و کسی را برای سلطه گری قتل عام نکرده است. به همین دلیل کسانی هم که با فرهنگ و تمدن ملت ایران آشنا شدند به ملت ما افتخار می‌کنند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه به عنوان کسی که  همه جای ایران را از نزدیک مشاهده کرده و افتخارات ملت ایران را دیده است، گفت: ما در ایران جایی نداریم که گذشته تاریخی افتخار آفرین نداشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرزمین گرانقدر ایران، موزه‌ای از تمدن و میراث فرهنگی کل جهان را درخود جای داده است، خاطر نشان کرد: ملت ایران باید به تمدن و فرهنگ گذشته و امروز خود هر چه بیشتر آشنا شوند و باید قدر این میراث گرانقدر را بدانیم چنانچه نسل جوان ما در حفظ میراث تاریخی و با ارزش خود نقش بسزایی دارند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه به جایگاه ملت ایران در گذشته، حال و آینده اشاره کرد و گفت: نگاه ملت ایران به افق آینده باید فعال و سازنده و پویا باشد. ما نباید از دیگران عقب بمانیم چرا که در یک دوره استعمارگری به دلیل بی‌کفایتی برخی حاکمان در ایران آسیب‌های فراوانی دیده‌ایم.

وی افزود: امروز نسل جوان ما نسلی مومن، روبه شکوفایی و رو به جلوست. جوانان ملت ایران نیز بسیار متعالی، توانمند، نوآور و خلاق هستند.

وی گفت: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تمام اختیار کشور در دست استعمارگرانی بود که ملت ما را مورد تحقیر و تمسخر قرار می‌دادند، آنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به بهانه جنگ تحمیلی و بهانه‌های واهی دیگر ما را تحریم کردند، اما ملت ایران امروز روحیه ایرانی و انقلابی خود را باز یافته است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه بیشتر دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله پیشرفت‌های هسته‌ای، علمی، پزشکی توسط جوانان برومند ایرانی به دست آمده است، تاکید کرد: جوان ایرانی، جوان آرمانی است چرا که نگاه نسل جوان ما به جامعه، نگاهی فعال، سازنده و خلاق دارد.

وی با بیان اینکه ما همواره نیازمند جوان با نشاط و پرتحرک و معتقد به آرمان‌های بلند برای ساختن ایران اسلامی هستیم، تصریح کرد: یکی از خطوط هجوم فرهنگی دشمن آن است که می‌خواهند دل مردگی و یأس را به نسل جوان امروز ما تحمیل کنند. آنان نمی‌خواهند این نسل به دستاوردهای گوناگون دسترسی پیدا کند ،اما باید بدانند که نسل جوان ما به دنبال کارهای بزرگ برای سازندگی کشور است . چنانچه اولین گروهی هم که در مقابل آنها سینه سپر کرده و بردهان دشمنان خواهد کوبید همین نسل جوان ما خواهد بود.

وی افزود: امروز دشمنان درصددند تا افق بلند نگاه ملت ایران را کوتاه و خواسته‌های ملت را محدود کنند اما مطمئناً با وجود این نسل جوان و پرشور موفق نخواهند شد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به سرعت تحول در جهان امروز اظهار داشت: نسل جوان خود را برای برخورد فعال با این تحول آماده کند و با شناخت گذشته و توانمندی‌های خود همراه با اتکا به خداوند متعال، در مسیر پیشرفت کشور گام بردارد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به مسأله انتظار و حاکمیت انسان کامل اشاره کرد و گفت: همه نقشه و تلاش شیاطین این است که ارتباط انسان با امام صالح را قطع کنند در حالی که امام کامل و صالح متعلق به همه عالم و بشریت است.

دکتر احمدی نژاد با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مجلس دانش آموزی، در پاسخ به برخی پیشنهادهای نمایندگان مجلس دانش آموزی، با تشکیل نشست مشترک دولت با نمایندگان مجلس دانش آموزی موافقت کرد.

رئیس جمهور همچنین درمورد بودجه مستقل مجلس دانش آموزی نیز گفت: در بودجه سالانه ردیفی مستقل از بودجه برای مجلس دانش آموزی در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 62197

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز