همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از تعاونگران نمونه کشور گفت: تعاونی‌ها هم در توسعه و پیشرفت کشور و هم در اجرای عدالت نقش دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد افزود: برای رسیدن به جامعه نمونه و مطلوب، نیازمند پیگیری دو هدف پیشرفت و عدالت در کشور به طور همزمان هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید دو دهه رشد بالای اقتصادی را در کشور تجربه کنیم گفت: بدون پیشرفت، رسیدن به نقطه مطلوب محال نیست اما بسیار دشوار است.

آقای احمدی نژاد افزود: در دنیایی که برای پیشرفت مسابقه بی امان و شتابان شکل گرفته است اگر عقب بمانیم معلوم نیست حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم و برای رسیدن به جامعه مطلوب باید عدالت را بر همه فعالیت‌ها حاکم کنیم.

رئیس جمهور برنامه چشم انداز بیست ساله را نشانه و علامت روشنی برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی خواند و گفت: اگر می‌خواهیم به نقطه اوج برسیم باید از چشم انداز عبور کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قانون اصل 44 قانون اساسی را در اختیار داریم و اجرای طرح تحول اقتصادی هم در راه است که این دو می‌توانند حلقه اتصال به برنامه چشم انداز باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: آن بخش از اقتصاد ما که می‌تواند نقش بی نظیر یا کم نظیر خود را در همه زمینه‌ها ایفا کند، یعنی هم سبب رشد اقتصادی بالا و ایجاد اشتغال شود و هم به توسعه و اجرای عدالت کمک کند، بخش تعاون است.

احمدی نژاد  با بیان اینکه بنیان‌های تعاون بیشتر از دیگر فعالیت‌ها به عدالت نزدیک است گفت: در دوره مقایسه کار تعاونی‌ها می‌بینیم که فعالیت‌ها زودتر به نتیجه می‌رسند تعداد بیشتری به کار گرفته می‌شوند و ثروت به دست آمده نیز بین تعداد بیشتری از افراد جامعه توزیع می شود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه باید به 25 درصد سهم تعاون در اقتصاد کشور برسیم گفت: با وجود کارهای فراوانی که شده است هنوز در اوایل راهیم و این امر نیازمند ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن دستاوردهای کار جمعی انسان عدالت جو و پیشرفت طلب و تقویت انگیزه‌های درونی است.

رئیس جمهور با اشاره به موانعی که شیاطین داخلی و خارجی بر سر راه پیشرفت ملت ایران ایجاد می‌کنند گفت: به رغم خواست شیاطین و بدخواهان، دست به دست هم می دهیم و ایران را آن گونه که شایسته این ملت است پیش می‌بریم و باورمان این است که می‌توانیم با توجه به اینکه ایران کانون جوشان ایمان، همت، نوآوری و مجاهدت است زودتر از سال 1404 به اهداف مورد نظر در چشم انداز دست یابیم.

آقای احمدی نژاد در این مراسم که همزمان با گرامیداشت هفته تعاون برگزار شد، با اهدای لوح سپاس و جوایزی به 23 تن از تعاون‌گران نمونه سراسر کشور، از زحمات و تلاش‌های بخش تعاون در توسعه اقتصاد کشور تجلیل کرد.

در این مراسم همچنین از تمبر یادبود هفته تعاون رونمایی شد. محمد عباسی وزیر تعاون نیز گزارشی از فعالیت‌های بخش تعاون ارائه کرد.

کد خبر 62016

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز