همشهری آنلاین: رئیس جمهور در جمع علمای استان مرکزی گفت: قدرت‌های بزرگ مانع از پیشرفت ملت ایران می‌شوند

چرا که هر پیشرفتی در جمهوری اسلامی ایران، باعث عزت پرچم اسلام و توحید در جهان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی نژاد یکشنبه (3 شهریور) در جمع علما و طلاب استان مرکزی با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای فقط رسیدن به غنی سازی و داشتن فناوری هسته‌ای مطرح نیست، تصریح کرد: ایستادگی در موضوع هسته‌ای عزت ملی و عزت انقلاب را بیشتر کرده است و دشمنان حتی حاضر هستند موضوع هسته‌ای ایران را بپذیرند، به شرط آنکه زیر سلطه آنها قرار بگیریم و البته در منطقه کشورهایی هستند که با این روش به تکنولوژی کامل هسته‌ای دسترسی پیدا کرده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات در داخل کشور از ناحیه عناصری است که نمی‌خواهند در مسیر فرهنگ انقلاب اسلامی حرکت کنند، گفت: این عده به محض اینکه دولت به موفقیتی دست پیدا می‌کند، آن را به قبل منتسب می‌نمایند و زمانی که مشکلی پیش می‌آید، دولت را به ناکارآمدی متهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: این عده به دنبال باندبازی‌های سیاسی و حزبی هستند و منافع حزبی و گروهی خود را دنبال می کنند؛ در صورتی که اگر همه زیر چتر ولایت قرار گیرند، نه تنها محدودیتی برای فعالیت گروه‌های مختلف وجود ندارد، بلکه همه مکمل و یار هم خواهند بود .
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه کمال انسان و تجلی کامل اسماء الهی در ارتباطات بدون مرز انسان محقق می‌شود و ابعاد وجودی انسان محدود نیست، گفت: آماده شدن برای پذیرش انسان کامل از آغاز خلقت انسان شروع شده است و جامعه بشری مسیر کمال خود را در این راستا طی می‌کند .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انسان جهانی است و باید جهانی شود، گفت: بدون جهانی شدن انسان، امکان ندارد عدالت حقیقی محقق شود و مشکلات جهانی بدون وجود یک قانون و حاکمیت بر جهان قابل حل نیست.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: قدرتهای بزرگ در دوران کنونی از آنجایی که نمی‌توانند از حرکت انسان به سمت جهانی شدن جلوگیری کنند، قصد دارند با تضادهایی آن را به نفع خود مصادره نمایند، اما وظیفه و ماموریت ما این است که انسان را به سمت قله نورانی که رمز آن پیوستن انسانها به امام عصر است، هدایت کنیم .

وی خاطر نشان کرد: قدرتهای بزرگ برای جهانی سازی، تصویری از آینده معرفی می‌کنند و ویژگی‌هایی برای جهان مورد نظر خود تعریف کرده و انسانها را به آن دعوت می‌کنند . وظیفه ما نیز این است که تصویر آینده ای که برای جهان متصوریم، برای بشریت تشریح کنیم.

دکتر احمدی نژاد افزود: ویژگی‌های جامعه و حکومت مهدوی را باید برای بشر معرفی و تبیین کنیم؛ جهانی که در آن ظلم نیست و هر چه هست، زیبایی است و در آن از شیطان و شیطنت‌ها هیچ اثری وجود ندارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: موضوع فعالیت روحانیت، انسان است و این همان کاری است که انبیاء دنبال می‌کردند. این مهمترین کار است و بقیه امور، ابزار این ماموریت محسوب می‌شوند .

دکتر احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عده‌ای با تبلیغات دروغین قصد دارند چهره‌ای خشن و نامناسب از امام معرفی کنند، گفت: اینکه بعضاً گفته می‌شود وقتی امام ظهور کند دو سوم از مردم جهان را از دم تیغ می‌گذراند تا جامعه اصلاح شود، تبلیغاتی دروغین است ؛ برای این که مانع رسیدن پیام حق به گوش جهانیان شوند؛ چون می‌دانند اگر پیام امام به صورت اصیل و درست به گوش انسان‌ها برسد، آنها را متحول خواهد ساخت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید دست در دست هم و به سرعت ایران را بسازیم، به تشریح بخشی از دستاوردهای دولت نهم پرداخت و گفت : ظرفیت تولید فولاد در 50 سال به 10.5 میلیون تن رسیده بود و در 3 سال اخیر 5 میلیون تن به این ظرفیت اضافه شده است. همچنین ظرفیت نیروگا‌ه‌های برق که از سال 69 تا 76 ، به 8 هزار و 700 مگاوات و از سال 76 تا 83، به 12 هزار و 300 مگاوات رسیده بود، در سه سال اخیر به 14 هزار مگاوات افزایش یافته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در مسکن روستایی نیز قبل از دولت نهم سالیانه20 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شد اما در سه سال اخیر 560 هزار واحد ساخته شده که 400 هزار واحد آن تکمیل شده است.

دکتر احمدی نژاد در پایان افزود: وقتی این دولت را تحویل گرفتیم، ظرفیت تولید سیمان 36 میلیون تن بود و امروز به 58 میلیون تن رسیده و تا پایان امسال نیز به 65 میلیون تن خواهد رسید.

کد خبر 61451

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز