همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری، ایران را پرچمدار دعوت به خداپرستی و حاکمیت انسان صالح کامل دانست و تأکید کرد:

دعوت به خداپرستی سرلوحه همه دعوت‌ها است؛ چرا که ارزش‌های الهی، انسانی و رشد و شکوفایی در سایه این دعوت ساری و جاری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار روسای نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با بیان این که حاکمیت انسان کامل سبب جاری شدن توحید در زندگی بشر است، گفت: توحید پشتیبان حاکمیت انسان کامل است و این دو بدون هم مفهومی ندارند.

وی با اشاره به اینکه بشریت به دنبال عدالت است، خاطر نشان کرد: عدالت در سایه یکتاپرستی، حاکمیت انسان صالح کامل و صلح و امنیت برقرار می شود.

رئیس‌جمهوری گفت: اگر به دنبال برادری،‌عشق و دوستی در جهان هستیم، مظهر و پایه این عشق، دوستی، خداپرستی و تبعیت از انسان کامل است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دعوت به خداپرستی و عدالت هیچ وقت کهنه نمی‌شود، خطاب به نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: اگر می‌خواهید کار فرهنگی کنید، باید همواره مردم را در مسیر درست هدایت کنید و این خلاصه دعوت همه انبیای الهی است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در پیام‌رسانی همواره روی نقاط مشترک کار کنید و دست گذاشتن به نقطه افتراق راه به جایی نمی‌برد.

وی افزود: هر کسی در هر جای دنیا به دنبال حق، حقیقت و سعادت بشری باشد، زیر پرچم توحید و حاکمیت انسان کامل قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری در ادامه به اشتراکات فراوان ادیان الهی پرداخت و گفت: روی نقاط مشترک همچون اعتقاد همه ادیان به منجی و فلسفه انتظار تلاش مضاعف و مجاهدت کنید.

 احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به ایراد برخی افراد درباره دعوت به انسان کامل تصریح کرد: این گفتمان، وحدت را برای همه بشریت به ارمغان می آورد. مگر امام عصر (عج) متعلق به شیعیان است بلکه متعلق به همه مسلمانان است. مگر پیامبر اکرم(ص) فقط متعلق به مسلمانان است، بلکه پیامبر همه عالم است.

وی افزود: این دیدگاه، وحدت‌آفرین و حرکت‌آفرین است و بدون توجه به این نگاه فعالیت‌های انسان روح و جان ندارد و اثری نیز ماندگار نمی‌ماند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در دعوت باید به فرهنگ‌ها و باورهای دیگران احترام بگذاریم، گفت: شرایط و تحولات جهانی طوری شده است که گروه گروه پیام دعوت ملت ایران را می‌گیرند و به همین دلیل مناسبات جهانی در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه ملت‌های دنیا به هم وابسته‌اند، تأکید کرد: 20 سال دیگر محال است کشوری بدون ارتباط با ملت‌های دیگر زندگی کند.

 احمدی نژاد با بیان اینکه خداوند انسان را بی‌هدف نیافریده است، گفت: اسباب کمال انسان، امام و خلیفه¬الله است و بدون آن محال است کمال و زیبایی در دنیا اتفاق بیفتد.
در ابتدای این دیدار صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصطفوی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از آخرین فعالیت ها و برنامه های این سازمان را ارایه کردند.

کد خبر 60327

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز