همشهری آنلاین: رئیس جمهور چهارشنبه (30 مرداد) در ششمین همایش گرامیداشت هفته جهانی مساجد گفت: مسجد و نماز جمعه پایگاه اطلی سازماندهی سیاسی و اجتماعی در اسلام است.

به گزارش ایسنا، احمدی نژاد با بیان این که مساجد مردمی‌ترین و مترقی‌ترین کانون سازماندهی در دنیاست، اظهار کرد: زیباتر، مردمی‌تر، پایدارتر و ریشه‌دارتر از این نوع سازماندهی در طول تاریخ نه تعریف و نه ایجاد شده است.

وی با تأکید بر این که هنوز نقش و جایگاه مسجد برای عموم مردم و حتی خواص روشن نشده است، گفت: در اسلام نوع زندگی، برپایی جامعه سعادتمند، سازماندهی ارتباطات اجتماعی، سلسله ‌مراتب تربیت و حضور آحاد مردم در فعالیت‌های اجتماعی با روش‌های موسوم دنیا متفاوت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نقش مسجد در تربیت و برقراری ارتباط بین انسان و خدا و نیز ارتباطات اجتماعی و پیشبرد آرمان های الهی بی‌بدیل است و هیچ سازمان و تشکلی در دنیا و در مکاتب گوناگون کارآیی مسجد را ندارد.

دکتر احمدی‌نژاد تاکید کرد: مسجد پایگاهی است که همه امور اجتماعی می‌تواند در آنجا سازماندهی و مدیریت شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به این که مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حال پیدا کردن جایگاه خود در مناسبات اجتماعی و سیاسی هستند، گفت: البته هنوز با نقش حقیقی مسجد فاصله زیادی داریم. دولت نهم توجه ویژه‌ای به مساجد داشته و دارد .

وی افزود: زمانی جامعه می‌تواند سعادتمند شود و مدیریت‌های آن بر اساس روش و ارزش‌های اسلامی حرکت کند که مساجد نقش خود را به طور دقیق ایفا کنند و زمانی این مدیریت با دقت ایفا خواهد شد که اسلامی باشد.

رئیس‌جمهور با بیان این که توجه به خانواده ، مساجد ، نهادینه‌کردن فرهنگ کسب روزی حلال و انتظار مهدوی از برنامه‌هایی است که دولت به برنامه پنج ساله سازندگی اضافه کرده است، گفت: دولت معتقد است این مسائل، اساس و پایه‌های نظام اسلامی است و توجه به آن می‌تواند از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش صهیونیسم را ستون فقرات ام‌الفسادها و پرچمداران فساد در دوران کنونی دانست و گفت: صهیونیسم پیچیده‌ترین طراحی سیاسی و اجتماعی است که تا الان اتفاق افتاده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مخالفت‌هایی که با طرح موضوع هولوکاست اتفاق افتاد، تصریح کرد: به اذعان نویسنده‌های غربی، دفاع از هولوکاست دفاع از موجودیت صهیونیست‌هاست .

وی خاطرنشان کرد: گرچه تعداد صهیونیست‌هایی که اوضاع را مدیریت می‌کنند چندان زیاد نیستند اما به گونه‌ای پیچیده عمل می‌کنند که وقتی از صهیونیست‌ها صحبت می‌شود، همه جامعه جهانی را مخاطب این سخنان می‌پندارند و حتی چنین تبلیغ شده است که گویا همه مردم آمریکا طرفدار صهیونیست‌ها هستند؛ ولی اگر همین امروز در آمریکا رفراندوم برگزار و نظر آنها درباره صهیونیست‌ها پرسیده شود نتایج چیز دیگری را نشان خواهد داد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: صهیونیست‌ها در حالی که منزوی‌ترین گروه در دنیا هستند، دیگران را با تبلیغات رسانه‌ای پیچیده ، منزوی نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: به فضل الهی دوران صهیونیست‌ها به پایان رسیده است و به سران اروپایی و آمریکایی نیز نصیحت می‌کنیم که تسلیم صهیونیست‌ها نباشند و اگر به پشتیبانی آنان دل خوش کنند، متضرر خواهند شد؛ البته در بین سران آمریکا و اروپایی نیز درباره موجودیت صهیونیسم تردید جدی ایجاد شده و ان‌شاءالله به زودی شاهد برچیده شدن این جرثومه فساد در منطقه باشیم.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: صهیونیسم فلسفه وجودی خود را از دست داده است؛ چرا که برای تجاوز ، اشغال و برآورده کردن آرزوی اشغال سرزمین‌های نیل تا فرات ایجاد شده بود؛ اما امروز برای حفظ موجودیت خود مجبور است اطراف خود را دیوار بکشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به برخی دستاوردهای دولت نهم اشاره کرد و با قدردانی از کسانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای آبادانی کشور زحمت کشیده‌اند، گفت: دولت نهم، دولت کار است و وقت خود را با پاسخ دادن به موج سازی‌های سیاسی تلف نمی‌کند.

وی در ادامه با مقایسه برخی از اقدامات دولت با دوران دولت‌های پیشین، تصریح کرد: به عنوان نمونه، میزان ایجاد نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید برق در سال 76 تا 83 مجموعاً 14 هزار و 386 مگاوات بود و این افزایش از 84 تا 87 یعنی در سه سال اخیر 14 هزار و 691 مگاوات شده است؛ یعنی بیش از 8 سال قبل به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است و این میزان از سال 68 تا 75 نیز حدود 8739 مگا وات بوده است. از سوی دیگر تولید فولاد که در طول 50 سال تا 10.5 میلیون تن رسیده بود، در سه سال گذشته به 15.5 میلیون تن افزایش پیدا کرده است. همچنین زمانی که دولت را تحویل گرفتیم تولید سیمان 36 میلیون تن بود و امروز به رقم افتخار آمیز 58 میلیون تن رسیده است.

رئیس‌جمهور گفت: عملکرد دولت نهم در بخش‌های مختلف نیز همین میزان و نسبت را داراست و نشان‌دهنده این است که در دولت نهم با وجود سنگین‌ترین هجمه‌ها علیه دولت ، شاهد شکوفایی‌های چشم‌گیری بوده‌ایم؛ البته ما خودمان را بدهکار مردم و نظام می‌دانیم.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به این که همه انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ برای هدایت بشر به سوی کمال فرستاده شده‌اند، ایمان به خدا ، تصمیم به حرکت و اتصال به راهبر و امام را از عوامل رسیدن به خدا دانست و اظهار کرد: بدون وجود امام، هستی معنایی ندارد و همه عالم خلق شده است که روزی امام بر جهان حاکم شود و فلسفه انتظار، فلسفه زندگی، حیات طیبه و مجاهدت مستمر در راه خداست.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که همواره در کنار امواج حقیقت، امواج شیطانی هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر زمانی که فضای جامعه به سمت خدا، پاکی و امام حرکت می‌کند، سودجویی و شیطنت‌ها هم افزایش می‌یابد. همه تلاش شیطان از روز اول این بود که مردم را از حرکت به سمت امام باز دارد؛ چرا که اگر مردم به امام متصل شوند، جایی برای شیطان نخواهد بود.

دکتر احمدی‌نژاد در پایان تاکید کرد: به فضل الهی شرایط جهان به سرعت به سمتی پیش می‌رود که ملت‌ها و مردم مناطق گوناگون پایگاهی جز امام پیدا نکنند و توجه به خدا و نیاز به انسان صالح کامل در ذهن و اندیشه انسان‌ها جاری شده است.

کد خبر 61114

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز