همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد صبح روز پنجشنبه 24 مرداد با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: بدون برپایی حکومت جهانی به‌دست انسان کامل محال است که ماموریت انسان و هدف از خلقت انسان محقق شود و این یک امر حتمی است.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوری که در چهارمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت سخنرانی می‌کرد در ابتدای سخنان خود با بیان این که در این مراسم از بهره‌بری از محضر فقیه عالیقدر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی محروم شدیم و البته از صحبت‌ها و بیانات آیت‌الله امامی کاشانی استفاده کردیم، گفت: ای کاش وقت به‌گونه‌ای تنظیم می‌شد که از محضر عزیزان آیت‌الله مهدوی کنی و جنتی که در این مراسم حضور پیدا کردند، استفاده می‌کردیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این که جهانی‌شدن و حکومت جهانی یک ضرورت و امر حتمی است، گفت: تشکیل یک حکومت در جهان که با یک قانون و براساس عدالت، روابط بین انسان‌ها را تنظیم کند، یک ضرورت قطعی است و همچنان یک امر حتمی است.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا این یک ضرورت است، گفت: خداوند متعال انسان را آفرید تا ظرف تجلی اسماء او باشد. خداوند متعال انسان را در ردیف سایر موجودات خلق نکرد گرچه او را از خاک و لجن آفرید اما او را مانده در خاک و لجن نپسندید.

 خداوند خواست که انسان با تلاش و مجاهدت خود به کمال برسد و تجلی همه‌ی اسماء الهی باشد و در واقع خداوند این اسماء الهی را در نهاد انسان قرار داد و او را مامور کرد تا با مجاهدت و البته با هدایت اولیا و پیامبران الهی و خلیفه‌الله، این اسماء را متجلی سازد و تجلی این اسماء در انسان یعنی حرکت انسان به سمت قله‌های کمال، به سمت خدایی شدن و به سمت نقطه‌ای که خداوند متعال او را برای او خلق کرده است.

وی با بیان اینکه تجلی این اسماء در زندگی فردی، انزوا و در کنج بیغوله‌ها میسر نیست ادامه داد: رشد و کمال انسان و تجلی اسماء الهی در ارتباطات اجتماعی و از میان روابط با سایر انسان‌ها و از بستر مجاهدت برای اصلاح جامعه‌ی بشری و حاکمیت ارزش‌ها محقق می‌شود و بدون اینکه انسان وارد اقیانوس بشری شود و با تلاطم دست و پنجه نرم کند، محال است که به مراتبی از مراتب کمال دست پیدا کند. حکمت، علم و همه‌ی اینها در ارتباطات اجتماعی است که متجلی می‌شود و تجلی کامل این اسماء در همه‌ی انسان‌ها فقط و فقط در حاکمیت انسان کامل محقق خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه این موضوع بسیار روشن است، ادامه داد: تنظیم‌کننده‌ی ارتباطات اجتماعی، حکومت است و حکومت، نقش اصلی در زمینه‌سازی رشد و فضایل را در آحاد جامعه‌ی بشری دارد؛ آن حکومتی بالاترین فرصت و ظرفیت را برای انسان فراهم می‌کند که خود در نقطه‌ی اوج و کمال باشد. شایستگی حاکمیت بر جهان بر عهده‌ی انسان کامل است که جانشین خدا بر روی زمین و تجلی کامل و اکمل همه‌ی اسماء الهی است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه حکومت‌های منطقه‌ای و محلی با قوانین گوناگون و با انسان‌های مختلف و درجات کمال گوناگون نمی‌توانند بستر و ظرفیت لازم را برای عروج و تعالی جامعه‌ی بشری فراهم کنند، گفت: خداوند انسان را نیافرید که در پایین‌ترین درجه‌ی کمال زندگی کند، او را آفرید که به قله‌ی کمال برسد و رسیدن به قله کمال مستلزم زندگی اجتماعی است و این زندگی اجتماعی مستلزم حاکمیت حکومت است و آن حکومتی این فضا را فراهم می‌کند که خود در بالاترین نقطه‌ی کمال باشد.

وی بیان کرد: امروز دمیدن روح کمال در انسان و پیش بردن دل او به سمت نقطه‌ی آرمانی از طریق ائمه‌ی اطهار (ع) و فرزندان پیامبر گرامی اسلام و انبیاء (ع) ادامه پیدا کرده است و به فضل الهی و به لطف خداوند ان‌شاءالله فرزند آخر و موعود امم خواهد آمد و این ضرورت قطعی کمال انسان را به صورت کامل در جهان محقق خواهد کرد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بدون برپایی حکومت جهانی به دست انسان کامل محال است که ماموریت انسان و هدف از خلقت انسان محقق شود و این یک امر حتمی است.

وی گفت: محور دعوت تمام انبیای الهی و عصاره‌ی دعوت آنها در راستای حاکمیت جهانی و حکومت موعود امم انسان کامل بوده است و اصلا تمام پیامبران الهی زمینه‌ساز تحقق این امر بزرگ و مبارک هستند و همه چنین وعده‌ای را داده‌اند و بدون تحقق آن رسالت پیامبران ناقص خواهد بود.

احمدی‌نژاد افزود: غیر از نقل و خبری که از پیامبران الهی در این راستا شنیده‌ایم نگاهی به سیر تاریخ بشر حتمی بودن تحقق این امر را روشن می‌کند. شما نگاهی به وضعیت امروز بشر کنید، یک روز مرز ارزش و فاصله بین انسان‌ها یک خانواده و یک عشیره بود و مرزها و جمع‌بندی و ارزش‌گذاری در محدوده‌ی یک قبیله انجام می‌شد ولی امروز کجاست؟

 امروز بشر مراحل را طی کرده و توسط انبیای الهی هدایت شده و امروز نه تنها مرزهای قبیله‌ای و عشیره‌ای بلکه مرزهای ملی نیز در عمل برداشته می‌شوند. در یک دوره فاصله با مکاتب و اندیشه‌ها تبیین می‌شد و اکنون نیز آنها برداشته شده است و دوران ایسم‌ها مانند مارکیسیم، لیبرالیسم و سکولاریسم به پایان رسیده و بشر علی‌رغم همه‌ی نوسانات و ناملایمات در طول تاریخ یک مسیر کمال را به سمت آن هدف اصلی طی کرده است.

وی ادامه داد: شاید دویست الی سیصد سال قبل اگر کسی از قانون واحد و حاکمیت واحد و یکپارچگی جهان صحبت می‌کرد، کمتر کسی به او توجه یا از او استقبال می‌کرد اما امروز ادبیات رایج بین صاحب‌نظران و اندیشمندان بحث یکپارچگی، جهانی شدن و اصالت‌های انسان و کرامت انسانی است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ببینید ارتباطات در دنیای کنونی چگونه است؟ گفت: مردم به راحتی در دنیا در حال حاضر با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. سطح مفاهمه بسیار بالاتر رفته و یک احساس عمومی و رویکرد عمومی در بشریت شکل گرفته است و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم جامعه‌ی بشری به سمت یک حکومت جهانی و حاکمیت ارزش‌های الهی، خداپرستی، عدالت و برادری پیش می‌رود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه جهانی شدن یک امر حتمی است و این غایت خلقت بشر است و بدون آن خلقت بشر بی‌مفهوم است، گفت: خداوند انسان را خلق و موظف کرد که با دست خود خیر، عدالت، محبت و دوستی را گسترش دهد و حاکم کند. علم و معرفت را عمومی سازد و اینها محقق نمی‌شود جز در سایه‌ی یک حکومت جهانی با حکومت انسان کامل.

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به حضار گفت: نگاهی به وضعیت امروز جهان داشته باشید. چه خبر است؟ سایه‌ی تهدید، اشغال‌گری، تجاوز، جنگ، آوار و کشتار انسان‌ها بر همه‌ی زمین و بشریت سنگینی می‌کند و هیچ کس از وضع موجود راضی نیست. این وضع حاصل حاکمیت انسان‌های ناصالح در عرصه‌ی جهانی است. انسان‌هایی که در مسیر کمال حرکت نمی‌کنند و در نقطه‌ی مقابل ارزش‌ها و اصول الهی و انسانی قرار دارند. کسانی که به جای خداپرستی، هواپرستی و خود پرستی را پیشه کرده و به جای عدالت، ستم را پیشه کرده‌اند و حاضرند تمام بشر را برای ارضای امیال شیطانی خود و پر کردن جیب قدرتمندان قربانی کنند و مانع شکوفایی استعدادهای بشر همین حاکمان و ظالمان هستند.

رییس‌جمهور گفت: به عراق نگاه کنید که چه وضعی دارد و با آن چه کردند. این نمونه‌ای از جنایت جنایتکاران در تاریخ است. با شعار مبارزه با دیکتاتور و سلاح‌های کشتار جمعی سرزمینی کهن با ملتی عزیز و سرشار از استعداد را به اشغال درآوردند. دیکتاتور رفت و سلاح کشتار جمعی پیدا نشد ولی اشغالگران همچنان در عراق باقی ماندند و هزاران هزار نفر کشته و آواره شدند. شما وضعیت فلسطین را نگاه کنید.

وی اظهار کرد: امروز دیگر همه می‌دانند که برپایی رژیم صهیونیستی در ادامه‌ی یک میل و اراده‌ی تاریخی قدرتمندان جهانی برای تسلط بر مناطق اسلامی و خاورمیانه شکل گرفته و برپا شده است و با طراحی و فریب ملت‌ها و با ظاهرسازی مردم یک ملت را از سرزمین خود آواره کردند و عده‌ای دیگر را از نقاط دیگر دنیا با سراب رفاه، کار و مسکن آواره کردند و با زور و کشتار مردم بومی آنها را در خانه‌های مردم بومی ساکن کردند و در طول این شصت سال، این رژیم جعلی، جنایت‌کار و نامشروع جنایت‌های زیادی را انجام داده است و شعار کسانی که این رژیم را ایجاد کردند، آزادی، دموکراسی و دفاع از مظلوم در عرصه‌ی جهانی و دفاع از حق تعیین سرنوشت و آزادی بیان بوده است.

رییس‌جمهور گفت: محال است که بدون حاکمیت انسان کامل کسی طعم آزادی حقیقی را بچشد و طعم صلح و امنیت واقعی را بفهمد. شما نگاهی به شورای امنیت کنید. اکنون این شورا ابزار دست تحمیل ناامنی به ملت‌های مظلوم است. ابزار سلطه بر ملت‌ها و چاپیدن ملت‌ها و باز کردن راه برای اشغالگری و چپاولگران است.

وی در ادامه افزود: شما در افغانستان ببینید که چه اتفاقاتی افتاده و اشغالگران با شعارهایی مانند ایجاد آزادی و دموکراسی به این کشور آمدند و آن را اشغال کردند. می‌بینید که مراسم عروسی مردم را بمباران می‌کنند و صدها نفر را به خاک و خون می‌کشند اما حتی یک عذرخواهی ساده نمی‌کنند. ببینید در آفریقا چه خبر است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: زورگویان برای تامین منافع خود در این منطقه جنگ ایجاد می‌کنند و صدها هزار نفر را به کشتن می‌دهند. در عرصه‌ی اقتصادی و سیاسی از طریق سازمان‌های خود سیاست‌هایی را اعمال می‌کنند که ملت‌های ضعیف هر روز ضعیف‌تر شوند و جریان چپاول سرمایه از جیب ملت‌های مظلوم به سمت جیب سرمایه‌داران جریان پیدا کند و این وضعیت نتیجه‌ی حاکمیت انسان‌های غیرمرتبط با اندیشه‌های الهی و راه انبیای الهی است و تا زمانی که این انسان‌ها حاکم باشند وضع چنین است و طبیعی است که برای تغییر باید حرکت کرد.

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که تغییر چه زمانی حاصل می‌شود؟ گفت: دو سوال اصلی در موضوع موعود مطرح است. سوال اول این است که امام عصر در دوران غیبت چه نقشی دارد و سوال دوم این است که تا چه موقع باید منتظر ماند و آن حادثه‌ی بزرگ چه زمانی رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: پاسخ به سوال اول روشن است. اگر امام و خلیفه‌الله امروز ظاهر نیست ولی حاضر است و خلیفه‌ی خداوند است و مدیریت جهان، رشد دادن جامعه‌ی بشری و پیش بردن آن را به سمت تعالی به دستور الهی برعهده دارد. همان طوری که پیامبرانی چون موسی، مسیح و پیامبر اسلام این ماموریت را انجام دادند ولی از نظر ما غایب‌اند.

احمدی‌نژاد بیان کرد: خداوند انسان کامل را واسطه‌ی فیض خود قرار داده است و هرچه خوبی و زیبایی به بشر می‌رسد به واسطه‌ی وجود امام و موعود است. امام، جهان را مدیریت می‌کند و اینکه می‌بینیم بشریت از یک دورانی مانند تحجر، قبیله‌گرایی و تعصبات دور به شرایط امروز رسیده است این حاصل مدیریتی است که بر جامعه‌ی بشری اعمال شده و اتفاقی نیست و خداوند متعال اینگونه قرار داده است.

رییس‌جمهور ادامه داد: اما، پاسخ سوال دوم. تا کی باید منتظر ماند؟ پاسخ روشن است. آن اتفاق مبارک زمانی رخ می‌دهد که جامعه‌ی بشری به صورت کامل به ضرورت آن پی ببرد و به دنبال آن برود و در حقیقت، آن را طلب کند و سنت الهی است که اگر ملت‌ها و بشریت امری را بخواهند، آن امر محقق خواهد شد و ما برای تحقق این امر نیازمند تغییر و اصلاح هستیم و برای اصلاح جامعه‌ی بشری، پاک شدن، برپایی عدالت و رفع ظلم و حاکمیت خوبی‌ها باید مجاهدت کرد و اگر دل‌ها عوض شود و اگر خواسته‌ها و اراده‌ها عوض شود، این امر بزرگ محقق می‌شود. اگر خواسته‌ها و تمایلات عوض شود، به تبع آن محیط اجتماعی و سیاسی نیز عوض خواهد شد.

رییس‌جمهور ادامه داد: در پایان به شما بشارت می‌دهم. بشارتی که هر روز شما آن را در فضای جهانی مشاهده می‌کنید. به فضل الهی ما شاهد یک تغییر و یک تحول سریع با سرعت روز افزون در جامعه‌ی بشری هستیم. به‌گونه‌ای که وضع امروز را نمی‌توان با وضع سه سال قبل یا پنج سال قبل مقایسه کرد. گرایش مردم به سمت عدالت و پاکی به صورت روز افزون در حال افزایش است. شما به اخبار جهانی توجه کنید. به هر جا که پا می‌گذارید موج نارضایتی از وضع موجود را مشاهده می‌کنید و به طور تقریبی شاید بتوان ادعا کرد که تمام بشریت از وضع موجود حاکم ناراضی هستند و به سرعت طلب اصلاح و تغییر در اندیشه و جان انسان‌ها شکل می‌گیرد.

احمدی‌نژاد افزود: باور من این است که ماموریت امروز خداپرستان و عدالت‌طلبان این است که دل‌ها و اندیشه‌ها را به سمت موعود و به سمت انسانی کامل و نقطه‌ی آرمانی معطوف کنند. بیایید دست به دست هم بدهیم و در تحقق این هدف بالا، زیبا و دوست داشتنی و تحقق اراده‌ی الهی نقشی سازنده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، همچنین در این مراسم پیش از صحبت‌های احمدی‌نژاد از طرف همایش بین‌المللی دکترین مهدویت لوح یادبودی به رییس‌جمهور اهدا شد.

در این مراسم از کتاب مهدویت و صلح کل که مجموعه سخنرانی‌های رییس‌جمهور در زمینه‌ی مهدویت است و همچنین کتاب تذکره‌ی انجمن قدسی که با مقدمه‌ی حداد عادل توسط مجلس به چاپ رسیده و شامل هجده هزار بیت پیرامون هدف حضرت مهدی (عج) است رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از مهدی مصطفوی، رییس سازمان ارتباطات اسلامی، محمد ناظمی اردکانی استاندار قم، رضا کریمی‌نژاد از دفتر رییس‌جمهور، سردار عبدالله احمدی پرسنل نیروی مسلح، حجت‌الاسلام حسین احمدی مسوول انتشارات جمکران، اسکادر پیترسون خبرنگار خارجی به خاطر درج اخبار واقع‌گرایانه درخصوص مهدویت و ایران و تعدادی دیگر به خاطر تلاش‌هایشان در زمینه‌ی گسترش فرهنگ مهدویت تشکر و قدردانی شد.

کد خبر 60619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز