همشهری آنلاین: رئیس مرکز آمار ایران استقبال مردم از طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار را خوب ارزیابی کرد.

محمد مدد که ریاست ستاد طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور را برعهده دارد دوشنبه (28 مرداد) در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر گفت: با گذشت نیمی از زمان اجرای طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها، تاکنون هشت میلیون و 343 هزار و 811 خانوار،معادل 45 درصد کل خانوارهای کشور دراین طرح مشارکت داشته اند.

مدد گفت: جمعیت خانوارهایی که در این طرح شرکت کرده اند تاکنون به 26 میلیون و 840 هزار و 94 نفر رسیده است.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: از فردا (سه‌شنبه 29 مرداد) خانوارهای 6 نفره به مدت 3 روز فرصت دارند فرم اطلاعات اقتصادی را تکمیل و به همراه مدارک خواسته شده به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

رئیس ستاد طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور شایعه پرداخت 8500 تومان یارانه را به شدت تکذیب کرد و گفت: تا زمانی که طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار پایان نیابد و دهک‌های درآمدی جمعیت مشخص نشود و همچنین ضرایب تخصیص یارانه به هر شاخه درآمدی و میزان کل منابع قابل تخصیص به تصویب دولت نرسد هیچ رقمی را نمی توان برای پرداخت نقدی یارانه ها ذکر کرد.

وی هرگونه بهره برداری از اطلاعات اقتصادی خانوارها مثلاً در امور مالیاتی را رد کرد و گفت : افراد با اختیار خودشان اطلاعات اقتصادی را ارائه می‌کنند و مرکز آمار هم در عین امانت داری این اطلاعات را صرفاً با هدف اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها جمع آوری می‌کند.

مدد گفت: کسانی که موفق نشده‌اند فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کنند ششم تا دهم شهریور می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده فرم مذکور را ارائه دهند.

کد خبر 60886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز