یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

رئیس مرکز آمار کشور اعلام کرد: با راستی آزمایی همه آیتم‌های اطلاعات اقتصادی خانوار، به این نتیجه رسیدیم که در مجموع و به‌طور میانگین 30 درصد این اطلاعات ناصحیح است.

محمد مدد افزود: با آخرین راستی آزمایی انجام شده، تقریبا نحوه نتایجی که از فرم‌ها به دست آمده به این طریق است که در زمینه هویت افراد یعنی نام، نام خانوادگی، شماره ملی، نام پدر و تعداد افراد تحت تکفل، در کنترل با پایگاه ثبت به دقت 4/99 درصد رسیدیم.

وی ادامه داد: در کنترل پایگاه اطلاعات راهور در زمینه خودرو به دقتی حدود 75 درصد رسیدیم، در زمینه کنترل با سازمان‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی نیز به رقمی حدود 95 درصد دست یافتیم و در زمینه بیمه افرادی که دارای بیمه بودند و حقوقشان را عنوان کردند به صحتی حدود 50درصد رسیدیم.

مدد خاطرنشان کرد: با توجه به مدلی که طراحی شده، با کنترل اطلاعات هدفمند کردن یارانه‌ها اطلاعات حدود 30 درصد از مردم مغایرت دارد و مردم می‌توانند آن را اصلاح کنند.

وی گفت: مردم همچنین می‌توانند آن عددی را که ما با مدل به دست آورده‌ایم درصورت تصویب در کمیسیون تحولات اقتصادی تایید کنند و آن عدد جایگزین می‌شود. رئیس مرکز آمار گفت: درمجموع 70 درصد اطلاعات قابل‌قبول است

کد خبر 74944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز