همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد، یکشنبه 10 شهریور با شرکت در مراسم جشن دانش‌آموختگان دانشگاه علوم‌انتظامی سخنانی ایراد کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور با بیان این که نیروی انتظامی در همه بخش‌های جامعه حضور تعیین کننده و موثر دارد، تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی باید با هوشمندی، ماموریت‌های خود را بازشناسی کند و در عین حفظ اقتدار که نمادی از قدرت و عزت ملی است، نسیم رحمت و الگویی برای نظم اجتماعی و آرمانی در جامعه باشد.

دکتر محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران در جغرافیای سرزمینی خود و در عرصه‌های جهانی، محبوبیت‌ها و مسئولیت‌های بزرگی بر عهده دارد، اظهار داشت: گر چه ملت ایران در طول تاریخ همواره در خدمت علم، فرهنگ، صلح و ترویج یکتاپرستی در جهان بوده است، اما امروز به دلایلی گوناگون، مسئولیت‌ها و ماموریت‌های سنگین تری نیز بر عهده دارد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه جامعه بشری در حال گذار به دوران جدیدی است، گفت: دورانی که سرشار از ظلم و بی‌عدالتی و خودخواهی بود و در آن قدرت، سلاح و ثروت بسیاری از استعدادهای انسانی را در بند کشیده بود، به پایان رسیده است.

وی افزود: امروز بشریت از اندیشه‌های مادی که ریشه همه برتری طلبی‌ها بوده و به عنوان اندیشه برتر و سعادت آفرین در دنیا ترویج می‌شد، عبور کرده است و دوران جدیدی که در پیش است، دوران بازگشت به فرهنگ ارزشهای الهی، برادری و حاکمیت اخلاق بر مناسبات انسانی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ایران در طول تاریخ پرچمدار علم، تعامل انسانی، امنیت و صلح مبتنی بر عدالت بوده و امروز نقش مضاعفی در مسئولیت‌های جهانی بر عهده دارد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید فرهنگ اسلام ناب را که تنها راه زندگی سعادتمند بشر است، به جهانیان معرفی کنیم، اظهار داشت: ساختن جامعه مبتنی بر پایه اسلام ناب، مسئولیت امروز ما است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه مسئولیت بزرگ نیروی انتظامی در دوران جدید بسیار سنگین‌تر شده است، گفت: نیروی انتظامی به طور مستمر در جبهه‌های متنوع و گسترده ، مسئول انجام مسئولیت است و در لابه لای چرخ امور کشور و زندگی اجتماعی، حضور تعیین کننده و موثری دارد.

وی اضافه کرد : نیروی انتظامی از دورترین نقطه تا مرکز کشور و در همه بخش‌های زندگی مردم حضور فعال و موثری دارد و با این وجود حرکت درونی نیروی انتظامی، حرکت بسیار گویا و رو به جلو است .

دکتر احمدی نژاد همچنین فرمانده نیروی انتظامی را فردی مبتکر، دلسوز، عاشق مردم و خدمت به آنها و معتقد به آرمانهای انقلاب اسلامی دانست و از تلاشهای وی و دیگر فرماندهان نیروی انتظامی تشکر کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه دانشگاه علوم انتظامی را مرکز مهم تربیت نیروی‌های تراز اول در جمهوری اسلامی ایران دانست وتصریح کرد: نیروی انتظامی باید علاوه بر مدیریت نظم اجتماعی داخل کشور، الگوی پلیس مردمی، پاک و آرمانی برای سایر کشورها و ملتها باشد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دانشگاه انتظامی باید جایگاهی برای درس عشق به مردم، پایبندی به احکام و آرمانها ، فداکاری و سوختن برای ساختن جامعه و البته درس عزت و اقتدار در برابر متجاوزین به حریم عمومی باشد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه مجموعه افتخارات نیروی انتظامی نسبت به سایر نیروها مضاعف است، اظهار داشت: اولین افتخار این است که به طور مستمر در حال خدمت به مردم هستید و آسایش خود را فدای آسایش جامعه می‌کنید و افتخار بی‌بدیل دیگر شما این است که تحت فرماندهی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار دارید و این افتخاری است که با هیچ مدال دیگری قابل معاوضه نیست.

رئیس جمهور تصریح کرد: نیروی انتظامی باید قدر افتخارات و فرصت خدمتگزاری پاک و صمیمی به مردم و همچنین نسیم رحمت در عین اقتدار خویش را بداند.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران محبوب ترین ملتها نزد همه بشریت است، گفت : امروز چهره ملت ایران درخشنده ، دوست داشتنی و پرافتخار است و در نقطه مقابل چهره بد منظر و کریه بدخواهان است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران مقتدر است و ایران نیز قدرت بزرگ جهانی است، تصریح کرد: البته قدرت ملت ایران قدرت صالح ، انسانی و فرهنگی است و ایرانیان پیام آور صلح، برادری و امنیت برپایه خداپرستی در همه عالم هستند. وی افزود: ملت ایران دشمن ظالمان و مستکبران و دوست صمیمی ملتها بویژه ملتهای مظلوم است .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه بدخواهان در عرصه جهانی در اقلیت محض هستند، در حالی که تلاش می‌کنند خود را به عنوان اکثریت در دنیا معرفی کنند، خاطر نشان کرد: مراکز مدیریت جهانی با استفاده از سازمان‌های بین المللی تلاش می‌نمایند خواسته‌های اهریمنی خود را به ملت‌ها تحمیل کنند.

رئیس جمهور گفت: ایستادگی ملت ایران و رهبری عزیز انقلاب، شکست قطعی را به جبهه بدخواهان ملتها تحمیل کرده و امروز آنها را در سراشیبی سقوط قرار داده است . آنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در بن بست کامل هستند و اندیشه آنها نیز از جانب ملت‌های بزرگ طرد شده است.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: موتور نظامی دشمنان نیز که پشتوانه زورگویی و تحمیل آنها بود، امروز با شکست‌های پی در پی و فرو رفتن در باتلاق از کار افتاده است.

رئیس جمهور در آغاز این مراسم با حضور در محل یادمان شهدا و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و سپس  از یگان‌های حاضر در میدان سان دید.
وی همچنین پس از مراسم تحلیف به اساتید، مدیران و دانشجویان برتر لوح تقدیر اهدا و به نماینده فارغ التحصیلان سردوشی اعطا کرد.

در پایان این مراسم فارغ التحصیلان گوشه‌ای از ماموریت‌های ناجا و امادگی رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 62094

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز