سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس جمهور بر اساس آئین نامه داخلی مجلس خبرگان برای توضیح درباره طرح تحول اقتصادی به نمایندگان این مجلس در جلسه خبرگان حاضر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در سخنان خویش موضوع جهانی شدن و جهانی‌سازی را از موضوعات مهم جهان معاصر دانست که اقتصاد‌، دیپلماسی و حتی روابط اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان تفاوت‌های جهانی شدن و جهانی‌سازی گفت: عده‌ای اصرار دارند مبانی خود را به جهانیان القا کنند در حالی که جهانی شدن اتفاقی طبیعی در متن جامعه بشری جهانی است و آنان می‌خواهند مدیریت آن را در دست بگیرند.

احمدی نژاد انسان را موجودی جهانی دانست و گفت: این مخلوق نمی‌تواند در محدودیت‌های قراردادی محصور شود و تجلی اسمای الهی انسان در جهانی شدن است.

وی با بیان انحرافات انزوا طلبی گفت: انسان خلق شده است تا جهانی فکر و جهانی عمل کند.

رئیس جمهور این را شرایط انسان کامل دانست و گفت: همه انبیاء بشریت را در این راه هدایت کردند و امامان برای تداوم این هدایت آمدند.

احمدی نژاد با تشریح حرکت تدریجی بشریت به سوی تکامل گفت: مرزها در حال برداشتن است و ارتباطات جهانی اندیشه جهانی شدن را تسهیل کرده است.

وی گفت: استعمارگران انحصار‌طلب برای جهانی سازی اول هر یک از محورها را بر اساس خواسته‌های خود تعریف کردند و می‌خواهند جهان را به سمتی که می‌خواهند ببرند.

رئیس جمهور تبعیت از قدرت های بزرگ را محور سیاسی استعمارگران در طرح جهانی‌سازی دانست و گفت: در تهاجم فرهنگی درصدد تخریب مبانی اصیل و جایگزینی مبانی خود ساخته هستند.

وی با اشاره به ترسیم راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی از طرف مقام معظم رهبری گفت: دفاع صرف مسلمانان مسئله را حل نمی کند و باید تهاجم متقابل داشته باشیم چون مواضع انفعالی ما آنها را برای تهاجم بیشتر، جسورتر می‌کند.

احمدی نژاد افزود: باید در کنار بیان بدی های طرح استعمارگران اولاً آینده بشریت را تعریف و ترسیم کنیم که در نگاه ما جامعه مهدوی است.

وی با بیان ویژگی‌های همه ابعاد جوامع بشری برای رسیدن به جامعه مهدوی گفت: باید با الگوسازی داخلی به آن سمت حرکت کنیم چون طرحهای جهانی‌سازی انحرافی است.

احمدی نژاد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: خدماتی که در 30 سال انقلاب اسلامی برای کشور و مردم انجام شده در تاریخ این سرزمین بی‌نظیر است.

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های چشم انداز گفت: سند چشم انداز راهنمایی به سوی قله جامعه‌ای است که ما برای جامعه‌ای الگو در نظر داریم.

وی افزود: برای اجرای اهداف چشم انداز نیاز به همکاری همه ایرانیان داریم تا به نتایج مطلوب برسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا در آستانه تحولات سرنوشت ساز است گفت: ذهن و دل جهانیان هم در آستانه دگرگونی است.

احمدی نژاد با اشاره به استقبالی که از وی در سفر به ترکیه شد گفت: برغم تبلیغاتی که علیه ما می‌شود مردم در نماز جمعه در حمایت از ما شعار می‌دادند و تشدید امنیت نیروهای ترکیه‌ای به علت ترس آنان از اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها بود.

وی افزود: در تمام طول مسیر مردم مانند سیل به سوی ما می‌آمدند و در حالی که هیجان‌زده بودند، علیه آمریکا و اسرائیل شعار می‌دادند و با اینکه پلیس جلوگیری می‌کرد، از پشت بامها و پنجره‌های منازل در تأیید آرمانهای ما شعار می‌دادند.

رئیس جمهور گفت: صحنه‌هایی دیدم که جز اینکه اشک بریزم‌، نمی‌توانستم کاری بکنم خیلی‌ها به من می‌گفتند حرفهای شما آرزوی ماست. مثلاً در آرژانتین که مرکز صهیونیست‌هاست در خیابانها و اجتماعات ، مردم طرفدار آرمانهای ایران هستند.

وی افزود: با این توضیح می‌خواهم بگویم دنیا در حال عبور از شرایط کنونی است که باید این مسئله را مدیریت کرد.

رئیس جمهور با بیان سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت: مدبرانه‌ترین سیاست‌ها را اتخاذ کردیم که حالت تهاجمی گرفته‌ایم.

وی گفت: نباید دشمنان را آسیب ناپذیر تصور کنیم الان شمارش معکوس فروپاشی آنها شروع شده است و الان نگاه و سخن مثبت درباره ایران مسابقه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکاست تا رأی مردم را جذب نمایند. [انتخابات ریاست جمهوری آمریکا]

رئیس جمهور با بیان پیشرفت‌های ایران گفت: دستیابی به صنایع موشکی نمونه آن است. [آزمایش موشک قدرتمند و پیشرفته حوت]

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش با بیان ویژگی‌های طرح تحول اقتصادی گفت: باید تجربیات 30  سال گذشته را در نظر بگیریم. [طرح رئیس‌جمهوری برای تحول اقتصادی]

وی با اشاره به مشکل تورم در کشور گفت: باید مشکل این مسئله را به صورت اساسی شناسائی و حل کرد.

احمدی‌نژاد علت اصلی نابسامانی را چند ساختار اقتصادی دانست و گفت: قرار شد طرح تحولات ساختاری اقتصاد را پی ریزی کنیم که هدف رسیدن به اهداف چشم انداز است.

رئیس جمهور گفت: دولت من دولت کار است و در خیلی از بخشها بیش از 8 سال کار شد و اگر مشکلی در بعضی از بخشها می بینید به خاطر کار نادرست ساختارهاست که یکی از آنها بانکها هستند. [مهلت 6 ماهه دولت به بانک‌ها]

وی افزود: بانک در جامعه ما بسیار مهم است و قوانین بانکی فقط روی کاغذ‌،‌ اسلامی هستند که موجب مشکلات عدیده در جامعه است.

رئیس جمهور نظام مالیاتی را یکی دیگر از ساختارهای اقتصادی دانست که عملکرد فعلی آن موجب بروز مشکلات اقتصادی است و گفت: در دولت برای استفاده درست از مالیات برنامه داریم. [مالیات، پول زور نیست]

احمدی نژاد نظام گمرک و توزیع کالا و یارانه ها را از شاخصهای طرح تحول اقتصادی دانست و گفت: یارانه ابزاری در دست دولت برای حمایت از بخشهای هدف است.

رئیس جمهور گفت: بیش از 70 درصد یارانه‌ها را 30 درصد از مردمی که بهترین وضعیت زندگی را دارند، استفاده می‌کنند. [هدفمند کردن یارانه‌ها به مفهوم گران شدن نان نیست]

احمدی نژاد سیاست های اصل 44 را الگوی اقتصادی کشور دانست و گفت: باید با این الگو به اهداف ترسیم شده در چشم انداز برسیم.

رئیس جمهور طرح سهمیه بندی‌بنزین را مهمترین کار دولت در امور یارانه‌ها دانست و گفت: با پیشرفته‌ترین شبکه اینترنتی و مخابراتی تمام پمپ بنزینهای کشور را به هم متصل کردیم.

احمدی نژاد در پایان سخنانش با تشکر از همه کسانی که در طرح تحول اقتصادی تلاش و پیگیری می‌کنند گفت: نباید این طرح را پیچیده کرد چون خیلی‌ها در جهان این طرح را اجرا کردند.

رئیس جمهور گفت: استقبال مردم از طرح تحول اقتصادی فراتر از انتظار بود.

احمدی نژاد افزود: دولت برای اجرای این طرح هیچ هراسی ندارد البته ممکن است در بعضی از شاخصها نیاز به 5 سال وقت باشد و در بعضی از شاخصها هم می‌توان یک‌ساله به نتیجه رسید.

در ادامه جلسه حسینی وزیر امور اقتصاد و دارائی به بیان جزئیات طرح تحولات اقتصادی پرداخت و گفت: تورم با نرخ 2 رقمی نشان دهنده بی‌برنامگی است.

کد خبر 61722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز