دوشنبه ۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

طرح دولت برای ایجاد تحول در اقتصاد ابتدای سال از سوی وزیر پیشین اقتصاد مطرح شده‌بود ولی اعلام رسمی آن به ابتدای تیرماه از سوی رئیس‌جمهوری موکول شد.

البته احمدی‌نژاد طرح خود را یک شب زودتر با نمایندگان مردم در مجلس مطرح ساخته‌بود.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دیروز در گفت‌وگو با مهر در واکنش به این طرح، این سؤال را مطرح کرد که آیا دیدگاه‌های صاحب‌نظران بیرون از مجموعه دولت برای تهیه این طرح بهره گرفته‌شده است یا خیر؟

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: دولت در جلسه شب یکشنبه با مجلس این طرح را با یک بیان اجمالی مطرح کرد و اصل موضوع مورد توافق مجلس و نمایندگان آن واقع شد.

به‌گفته مصباحی‌مقدم، توضیحات شخص رئیس‌جمهوری   و  حسینی دبیر طرح تحول، حکایت از این می‌کند که دولت در زمینه مسائل اقتصادی خصوصا در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها، سیستم بانکی، نظام مالیاتی، بیمه و سایر مسائلی که به نحوی جزء مسائل کلان اقتصادی کشور تلقی می‌شود، قصد تغییر و تحول جدی دارد.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان ساخت:  چنین طرح‌هایی باید از نظر کارشناسی بررسی شده  و با پختگی کامل ارائه و برای اجرای آن نیز برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

وی گفت: آثار و نتایج جانبی اجرای این طرح‌ها باید در نظر گرفته شود و برای چگونگی برخورد با آثار و عواقب آن پیش‌بینی لازم صورت گیرد.

وی آثار تورمی ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها را از جمله این پیامدها خواند و سؤال کرد آیا این اثر تورمی ناشی از هدفمند‌کردن یارانه‌ها مورد مطالعه دولت قرار‌گرفته‌است‌؟ اگر پاسخ مثبت است دولت چگونه می‌خواهد با آثار تورمی آن برخورد کند؟

نماینده تهران گفت: در مجموع در جلسه یادشده نمایندگان از تصمیم دولت استقبال و تاکید کردند که دولت شجاع است اما نباید با شتاب طرحی اجرا شود.

کد خبر 55927

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز