شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی از طرق مختلف به خصوص در رسانه ملی برای جا انداختن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد: این فرهنگ غلطی است که مالیات را پول زور بدانیم.

به گزارش فارس، رئیس جمهوری عصر دیروز در دیدار جمعی از متولیان امور مالیاتی کشورحجم معاملات در کشور در سال 85 را 600 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر فقط 5 درصد از هر معامله به طور متوسط به مالیات اختصاص داده شود رقمی‌بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان خواهد شد که اگر اینگونه شود ما هم به مردم قول می‌دهیم که هزینه‌های جاری دولت را در همین حد محدود کنیم.

وی تولید ناخالص ملی در سال را 250 هزار میلیارد تومان دانست که می‌توانیم به طور میانگین 10 درصد آن را به درآمد مالیاتی اختصاص دهیم و افزود: انجام این کار نیاز به انسجام و سازمان دهی دارد. البته اکثریت ملت ما مالیات خود را خوب می‌پردازند، کارمندان و کارگران و اصناف مجموعاً 15 میلیون نفر به خوبی مالیات می‌دهند و از مجموعه شاغلین کشور که حدود 20 میلیون نفر هستند 3 میلیون نفر مانند کشاورزان از پرداخت مالیات معاف هستند. پس حدود 2 میلیون نفر هستند که مالیات نمی‌دهند، پس این باید شفاف باشد که مقدار پرداخت‌ها و دریافت‌ها دقیقاً چقدر است.

رئیس جمهوری با تاکید بر اجرای عدالت مالیاتی گفت: عدالت مالیاتی باعث خواهد شد که هر کس مالیات خود را با رغبت بدهد، تلاش‌های خوب و قابل تقدیری در امور مالیاتی انجام شده که گام بلندی به جلو محسوب می‌شود، اما نیازمند آن هستیم که گامهایی دیگری هم به سوی جلو برداشته شود.

کد خبر 26538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز