همشهری آنلاین: رییس جمهور از پرتاب نخستین ماهواره ساخت ایران به فضا، با موشک و پرتابگر ساخت داخل کشور، تا پایان هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد جمعه شب در ضیافت شامی با جمعی از نخبگان ایرانی مقیم ترکیه در استانبول با اشاره به اینکه 28 سال تحریم ایران توسط آمریکا باعث جهش خیره کننده علمی و فناورانه ایران شده است، افزود: فقط در سال 86 بیش از هفت هزار اختراع در کشور به ثبت رسمی رسیده و اعلام شده است.

او خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر که از موضع زور با مردم ایران سخن گفته، مردم ایران "باد دماغ" وی را خالی کرده اند اما اگر راه قانون و محترمانه سخن بگویند، مردم ایران با آنها گفت و گو خواهند کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: مردم ایران اهل عقب‌نشینی نیستند و در موضوع انرژی هسته‌ای نیز تا رسیدن به تمامی حقوق خود از پای نخواهند نشست.

رییس جمهور گفت: اکنون آمریکا متوجه این نکته شده که نه تنها نتوانسته ایران را منزوی کند بلکه خود منزوی شده و سرانش به همه کشورها با شرایط امنیتی سخت سفر می‌کنند و از مردم گریزان هستند، در حالی که ایرانیان در همه جا به میان ملت‌ها می‌روند، زیرا ملت‌ها آنها را دوست دارند.

او همچنین با بیان اینکه ایران در شکل‌گیری فرهنگ و تمدن جهانی نقش ویژه‌ای داشته و ایرانیان هر کجا که باشند سفیر مردم ایران هستند، خطاب به ایرانیان مقیم ترکیه افزود: ایرانی‌ها باید در ترکیه یک خانه فرهنگ داشته باشند.

احمدی نژاد تصریح کرد: شما خود نمایندگانی را انتخابات کنید تا برای این کار در یک هیات امنا گردآیند و من نیز نهایت تلاش خود را در این راه به کار خواهم بست.

رییس جمهوری اسلامی ایران بامداد شنبه در پایان یک سفر رسمی دو روزه به ترکیه‌ به تهران بازگشت.

در این سفر که وزیران امور خارجه، نفت و نیرو و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری احمدی نژاد را همراهی می کردند، 5 یادداشت تفاهم در موضوعات مختلف شامل مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، محیط زیست، ترابری، جهانگردی و همکاری بین کتابخانه های ملی و مرکز اسناد دو کشور بین ایران و ترکیه به امضا رسید.

کد خبر 60714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز