همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس خبرگان سه‌شنبه‌شب (5 شهریور) در مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند

به گزارش گروه ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان در این دیدار با بیان این‌که " در فقه حکومتی احساس کمبود منابع می‌کنیم" گفت: حوزه‌های علمیه کارهای فراوانی در عبادات، هدایت انسان‌ها، احوال شخصیه و تربیت نیروها کرده‌اند، اما در بعد حکومتی در مراکز علوم دینی باید به مسائل مختلف بین‌المللی، منطقه‌‌ای و داخلی و موضوعات گوناگون بپردازیم.

وی افزود: ساختار قوای کشور و چگونگی مسائل مربوطه به جامعه نیاز به ریشه‌های آن‌ها در فقه پویای اسلامی دارد که می‌توانیم بر اساس قاعده‌سازی آن را متحول نماییم.

وی در تایید سخنان نمایندگان خبرگان که خواهان دایر کردن دفتری در مراکز استان‌ها بودند نیز گفت: دوام خبرگان همراه دوام نظام ولایی است، و باید ارتباط مردمی خبرگان را با تاسیس دفاتر استانی برای خبرگانی که به خاطر مسئولیت‌های دیگر، مرکزی در استان‌ها ندارند ایجاد نماییم و توسعه دهیم.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه این دیدار با اشاره به تلاش‌های برخی دشمنان انقلاب اسلامی در جهت جذب جوانان ایرانی برای تفکرات وهابی بر حفظ هوشیاری مسوولان مخصوصا در استان‌های مرزی تاکید کرد.

وی در پاسخ به دغدغه‌های خبرگان درباره گرانی گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه با تدابیر خاص در جهت حل مشکلات مردم اقدام کنند.

وی با اشاره به طرح تحول اقتصادی گفت: همه ما باید کمک کنیم تا عوارض منفی این کار را کم کنیم.

هاشمی‌ رفسنجانی با بیان خاطراتی از سفر خود به فدک گفت: فکر می‌کنم تاریخ فدک پس از این سفر مستند و زنده شد.

در آغاز این دیدار آیات و حجج اسلام قریشی، شفیعی، احمدی، خاتمی، نعیم‌آبادی، فاکر، جزایری، سلیمانی و فلاحیان به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسایل مختلف پرداختند و سوالاتی را مطرح کردند

کد خبر 61776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز