سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر پاکستان در تهران با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص همکاری‌های دو جانبه گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار سفیر پاکستان در تهران بااشاره به مذاکرات خط لوله گاز ایران به پاکستان و هند تاکید کرد: با توجه به این که اجرایی شدن این پروژه به سود کشورهای منطقه خواهدبود انتظار می‌رود طرفین جدیت بیشتری درنهایی شدن توافق از خود نشان دهند.   

هاشمی رفسنجانی در این دیدار همچنین بر گسترش همکاری های دو کشور در منطقه تاکید کرد. وی حل معضلاتی که در افغانستان مردم این کشور با آن مواجه هستند و تهدیدهای امنیتی در منطقه را نیازمند همکاری صمیمانه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بیان کرد.

هاشمی رفسنجانی افزود: اکثریت قاطع در افغانستان از ادامه اشغال این کشور ناراضی‌اند و ایران و پاکستان می توانند با توجه به اهمیتی که در منطقه دارند با رایزنی با یکدیگر در حل مسایل این کشور بهترین کمک باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور افغانستان با ثبات در منطقه را به نفع ایران و پاکستان عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده هر گونه همکاری در زمینه ایجاد امنیت و ثبات با کشورهای منطقه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات اخیر در کشور پاکستان اظهار امیدواری کرد این تحولات موجب ثبات کامل سیاسی در این کشور شود.

شفقت حسین سفیر پاکستان در تهران در این دیدار توسعه روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور را به نفع منطقه عنوان کرد و گفت: ایران و پاکستان می‌توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و صلح در منطقه ایفا کنند.

کد خبر 62927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز