چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نیاز مبرم جهان کنونی به صلح و خستگی ملت‌ها از درگیری و جنگ، گفت:

 سازمان‌های غیردولتی از عوامل برقراری صلح در جهان هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه مؤسسه بین المللی سفیران صلح، افزود: با وجود حمایت ملت‌ها و بسیاری از دولت‌ها از صلح، طرفداران جنگ و ناامنی نیز قدرتمند هستند و حرکت‌های مردمی برای مخالفت با جنگ طلبان بسیار مقبول است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه اسلام، جذب قلوب مردم از راه منطق و استدلال است، افزود: هیچ کس نمی‌تواند به خود حق بدهد به نام اسلام به جنگ طلبی بپردازد.

هاشمی رفسنجانی یکی از راهکارهای گسترش صلح در جهان را تقویت سازمان‌های غیردولتی دانست و تأکید کرد: امروزه برای هر موضوعی می‌توان گروه‌های غیردولتی تشکیل داد چرا که نفوذ سازمان‌های غیردولتی در برخی مواقع از نفوذ دولت‌ها در میان ملت‌ها بیشتر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ایران نیز موجی از گسترش سازمان‌های غیردولتی ظهور کرد ولی به علت کم توجهی، پیگیری نشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز امیدواری به رسیدن روزی که دنیا احساس آرامش کند، قدرت‌های استکباری را مخل ثبات و آرامش جهان دانست و گفت: تجاوزات هر روزه این قدرت‌ها، به خصوص آمریکا به سایر کشورها که نمونه اخیرش در سوریه اتفاق افتاد، مخل صلح و ثبات در جهان است.

در ابتدای این دیدار ابراهیم صنوبر رئیس مؤسسه بین المللی سفیران صلح و برخی از اعضای هیأت‌رئیسه، با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این تشکل در گذشته و آینده از مساعدت وهمیاری آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت با تشکل‌های مردمی تشکر کردند.

در پایان این دیدار صنوبر که مسئولیت فدراسیون واسکوآسیا را نیز بر عهده دارد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این رشته رزمی لوح تقدیری را تقدیم کرد.

کد خبر 66992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز