همشهری آنلاین: آقای متکی وزیر امورخارجه کشورمان با آقای گیلانی نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس منطقه‌ای مجمع جهانی اقتصادی در استانبول دیدار و در باره روابط دوجانبه و تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،وزیر امورخارجه کشورمان با ابراز همدردی نسبت به رخداد زلزله در منطقه بلوچستان پاکستان، به خانواده قربانیان، ملت و دولت پاکستان تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد رنج های ناشی از این رخداد به زودی پایان یابد.

آقای متکی با تشریح مناسبات جاری اظهار داشت: مناسبات جاری روند مطلوب و رو به جلو دارد، ما امیدواریم از خلال رایزنی‌های مستمر بتوانیم پیوندها و همکاری‌های اقتصادی را گسترش داده و بر پایه منافع و برنامه‌های مشترک بتوانیم عوارض ناشی از رویکردهای غلط آمریکا در ارتباط با اقتصاد منطقه را نسبت به اقتصاد کشورهایمان دور سازیم.

وزیر امورخارجه کشورمان با ارزیابی تحولات افغانستان اظهار داشت: رخدادهای جاری افغانستان ناامنی و بی ثباتی بیشتر را تعمیق می‌بخشد و رایزنی‌های مستمر بین پاکستان و ایران و افغانستان می‌تواند در راستای برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای نقش بارزی ایفا کند.

آقای گیلانی با تشریح مناسبات و علایق دیرینه دو ملت و دولت ایران و پاکستان گفت: دو ملت همواره در سختی‌ها و شادی‌ها با همدیگر بوده‌اند و ما در راستای علایق و پیوندهای فرهنگی مشترک می‌توانیم چشم انداز مناسبات را به سوی ظرفیت‌های جدید هدایت کنیم.

نخست وزیر پاکستان با تبیین دیدارهای سازنده با مقامات جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد بتوانیم در زمینه انرژی، خط لوله و مواصلات، زمینه‌ها و ساز و کار اجرایی ساختن آنرا تسریع بخشیم.

آقای گیلانی با اشاره به ضرورت رایزنی‌های مستمر بین مقامات عالیه دو کشور گفت: دیدارها و رایزنی‌های مداوم دو کشور در شرایط حساس فعلی بحران مالی جهانی می‌تواند با آسیب شناسی آن و شناسایی مشکلات، منافع پاکستان و ایران هر چه بیشتر تأمین کند. 

کد خبر 67112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز