محمدمهدی آخوندزاده، معاون آسیای وزارت امور خارجه در جریان سفر به اسلام‌آباد، نامه دعوت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ازآصــف‌علــی زرداری،همــتای پاکستانی‌اش را برای سفر به تهران به وی ارائه کرد و زرداری هم این دعوت را پذیرفت.

رئیس‌جمهوری پاکستان در دیدار آخوندزاده که ایسنا از آن خبر داد، اعلام کرد که در نخستین هفته سال 2009 میلادی به ایران خواهد آمد. سال جدید میلادی از 12 دی‌ماه آغاز می‌شود.

تاریخ دقیق این سفر هنوز تعیین نشده و از طریق کانال‌های دیپلماتیک در آینده اعلام خواهد شد.

بررسی روابط دو‌جانبه و تلاش برای آزادسازی حشمت‌الله عطارزاده، وابسته تجاری سرکنسولگری ایران در پیشاور پاکستان از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی زرداری و آخوندزاده در ملاقات روز شنبه بود.عطار‌زاده 23 آبان‌ماه در پیشاور به وسیله افراد مسلح ربوده شد.

معاون وزیر امور خارجه روز گذشته نیز با نواز شریف، نخست‌وزیر اسبق پاکستان و رئیس حزب مسلم‌لیگ، شاخه‌ نواز دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر رئیس‌جمهوری اکوادور

خبر دیگر اینکه رئیس‌جمهوری اکوادور نیز تا چند روز آینده به تهران می‌آید.

به گزارش مهر، رافائل کوره‌آ در گفت‌وگویی اعلام کرد که در سفر به ایران گروهی از تجار اکوادوری که به‌دنبال یافتن فرصت‌هایی در بازار ایران هستند، وی را همراهی خواهند کرد و هر آنچه در این سفر مورد توافق مقام‌های 2کشور قرار گیرد، در راستای منافع مردم کشورش، محقق خواهد شد.

کد خبر 69723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز