چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۲:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال روسیه با ارائه یک بازی تهاجمی و جذاب توانست از سد سوئد عبور کند و با صعود به مرحله بعدی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸، حریف نارنجی‌پوشان هلند باشد.

دیدار تیم‌های روسیه و سوئد در ورزشگاه اینزبروک سوئیس، برگزار شد.

روسیه در نیمه اول بازی هم به آنچه می‌خواست رسید و این نیمه را با گل دقیقه ۲۴ پاولیوچنکو با برتری به پایان برد.

حفظ همین نتیجه می‌توانست روسیه را راهی مرحله بعد کند اما این موضوع باعث نشد روسیه در مقابل سوئد که در نیمه دوم تهاجمی‌تر شده بود، رو به بازی دفاعی بیاورد.

در این نیمه سوئد برای تغییر نتیجه بازی حملات زیادی را روی دروازه سفیدپوشان روسیه تدارک دید اما این تلاش‌ها ثمره‌ای نداشت و در مقابل این روسیه بود که در دقیقه ۵۰ و روی حرکت آرشاوین به گل دوم خود رسید.

بازی سوئد و روسیه با همین نتیجه پایان یافت و روسیه به عنوان آخرین تیم مرحله گروهی رقابت‌ها، به یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

در بازی همزمان این گروه یونان قهرمانی دوره پیشین جام ملت‌های اروپا، در حالی در مقابل اسپانیای صدر نشین قرار گرفت که حتی پیروزی پر گل در این مصاف نمی‌توانست یونان را در گردونه رقابت‌ها نگه دارد.

تیم‌های اسپانیا و یونان در ورزشگاه سالزبورگ، به مصاف هم رفتند و نیمه اول این دیدار با تک گل کاریستیاس در دقیقه ۴۲ به سود یونان پایان یافت.

اما در نیمه دوم تیم اسپانیا در شرایطی که با داشتن ۶ امتیاز صعودش به مرحله بعد قطعی بود، با دو گل دلارد(۶۱) و گیسا(۸۸) نتیجه را به نفع خود تغییر داد و همچون کرواسی و هلند با امتیاز کامل به یک چهارم نهایی رفت.

اسپانیای ۹ امتیازی به عنوان تیم اول گروه چهارم باید بازی یک چهارم نهایی را مقابل ایتالیا برگزار کند.

رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی پنجشنبه شب با بازی آلمان و پرتغال آغاز خواهد شد.

کد خبر 55467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز