شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از پیروزی درخشان 3 بر 0 مقابل ایتالیا، این بار هلند 4 بر 1 فرانسه را قربانی کرد.

با شکست فرانسه مقابل هلند، در روز سوم دیدارهای مرحله گروهی، حداقل یکی از دو فینالیست جام جهانی گذشته از دور رقابت‌های اروپایی کنار خواهد رفت.

 بدیهی است که پس از پیروزی بر ایتالیا، مارکو فان باستن تغییری برای بازی مقابل فرانسه، در ترکیب تیمش ایجاد نکرد. اما دومنش به جای بنزما از گووو، به جای آنلکا از آنری و به جای آبیدال از پاتریک اورا استفاده کرد. ریبه ری نیز به جای جناح راست، در مرکز خط میانی به کار گرفته شد.

گرچه شانس اول گل را فرانسوی‌ها به دست آوردند، اما گل اول در دقیقه 10 توسط  کوئیت وارد دروازه این تیم شد. نیمه اول با درخشش فان در سار، گلر هلندی‌ها که چند موقعیت خطرناک گل را دفع کرد، با همان یک گل به پایان رسید.

فان باستن که دیده بود کم کم تیمش به لاک دفاعی فرو می‌رود، در نیمه دوم با آوردن روبن به جای انگلار، قدرت تهاجمی تیم را افزایش داد.

 دقیقه 53 بهترین موقعیت برای تساوی نصیب فرانسه شد. آنری که فان در سار را بیرون از دروازه دید، سعی کرد توپ را از بالای سر او وارد گل کند که توپش از بالای دروازه به بیرون رفت.

 درست در همین لحظات، دوباره آب سردی روی سر فرانسوی‌ها ریخت : فان نیستلروی توپ را به روبن داد که در جناح چپ بود، او هم ان را سانتر کرد به سمت فان پرسی که چهار دقیقه از ورودش به زمین می‌گذشت، تا وی گل دوم را وارد دروازه حریف کند (دقیقه 59).

بالاخره در دقیقه 71، تلاش تیم دومنش به بار نشست و فرانسه توانست یکی از گلها را روی پاس سانیول، توسط آنری جبران کند. اما پاسخ این گل حتی یک دقیقه نیز طول نکشید و هلند با گل روبن بازی را 3 بر 1 کرد.

تا پایان بازی هم تیم فرانسه سعی در تغییر نتیجه داشت و از تلاش دست نمی‌کشید. هر دو تیم نیز شانس‌های زیادی برای زدن گل داشتند، اما این هلند بود که در دقایق تلف شده و از فاصله بیست متری، گل چهارم و پایانی این دیدار زیبا را رقم زد.

 با این نتیجه، هلند با شش امتیاز به مرحله بعدی صعود کرد و روز سه‌شنبه نیز در آخرین دیدار این مرحله به مصاف رومانی خواهد رفت. فرانسه نیز هم‌زمان با ایتالیا دیدار خواهد کرد. البته نه برای قهرمانی جهان، بلکه برای آخرین شانس حضور در مرحله یک چهارم نهائی! 

کد خبر 54853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز