چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

هیچ کس توقع نداشت تیمی که با شانسی و اقبال و بازی‌هایی بسته، قهرمانی دوره قبلی یورو را به دست آورده بود، این بار هم توفیقی داشته باشد

سوئد و سرمربی 60 ساله‌اش (که پس از جدا شدن تامی سودربرگ به تنهای وظیفه هدایت تیم ملی کشورش را برعهده دارد)، در بازی  با یونان، به خوبی این حقیقت را می‌دانستند و به هر صورت ممکن می‌خواستند سد مقاومتی حریف را بشکنند، اما تلاش آنها برای زدن گل به یونان تا دقیقه 67 بی‌ثمر ماند. توپی که در این دقیقه پس از یک رفت و برگشت به هنریک لارسن رسیده بود، توسط او در قلب دفاع یونان به زلاتان ایبراهیموویچ رسید تا این مهاجم حرفه‌ای بدون مشکل، اولین گل تیم خود را به ثمر برساند.

7 دقیقه بعد، فردی لیونبرگ، پاس نفوذی هنریک لارسن را در مقابل دروازه یونان و به دور از مدافعان این تیم صاحب شد؛ اما او نتوانست مانند زلاتان توپ را خودش به گل تبدیل کند. با این حال دفع ناقص توپ توسط دروازه‌بان، در مقابل تیر چپ دروازه یونان و مقابل دروازه‌بان و دو مدافع یونان به زمین خورد و فرصت‌طلبی پیتر هنسون در میان این 3 نفر باعث شد دومین گل سوئد ثبت شود.

اتوره ‌هاگل که پس از قهرمانی یونان در جام ملت‌های اروپا به سوپر اتو یا شاه اتو ملقب شده بود، در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2006 و همین طور دیدارهای مقدماتی این دوره نشان داد دیگر از دست او هم کاری برای این تیم برنمی‌آید.
اما در عوض لارس لاگربک، سرمربی سوئد که خیلی از این برد از خودش راضی به نظر می رسید، در پایان بازی شروع به تمجید از شاگردانش پرداخت:« بازیکنان من فوق‌العاده ظاهر شدند، یونان یک تیم سرسخت است و ما برای نزدیک شدن به آنها در این بازی تلاش بسیاری کرده‌ایم. از اهمیت برد در بازی اول آگاه بودیم و در نهایت هم این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

ما می‌دانستیم که یونان با 5 مدافع بازی خواهد کرد، آنها از نظر فیزیکی و تکنیکی تیم بسیار خوبی است و ما یک بازی دشوار را پشت سر گذاشتیم. یونان یک تیم بسیار خطرناک است، به خصوص روی ضربات ایستگاهی، تمامی بازیکنان تیم ما در این بازی خوب کار کردند و چیزی نزدیک به یک تیم بی نقص بودند.»

او درباره گل ابراهیموویچ هم گفت: این یک گل بسیار زیبا بود حرکت ابتدایی او بسیار خوب بود و ضربه نهایی‌اش هم یک ضربه استثنایی بود.» او به‌ بازی‌ بعدی تیمش هم اشاره کرد:«بدون شک برد بهتر از تساوی یا باخت است اما، هنوز همه چیز تمام نشده، ما به چهار امتیاز دیگر نیاز داریم.»

همشهری امارات

کد خبر 54651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز