شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

پس از قهرمان جام جهانی، این بار نوبت به نایب قهرمان جام جهانی رسید تا قربانی بازی زیبای هلندی‌ها شود.

مارکو فان باستن که به دلیل بازی‌های نه چندان زیبای تیم ملی هلند، مورد انتقاد دائم کارشناسان فوتبال کشورش قرار دارد، این بار فرانسه را شکست داد تا با صعودی زودهنگام از گروهی که در اروپا به گروه مرگ ملقب شده بود، پاسخ منتقدان خود را به بهترین شکل ممکن بدهد.

هلند که در بازی اول ایتالیا را با 3 گل در هم کوبیده بود، این بار فرانسه را با نتیجه 4 بر یک شکست داد تا به عنوان تیم اول صعود خود به مرحله بعد را قطعی کند.

در گروهی که ایتالیا، فرانسه و رومانی هم در آن حضور داشتند، حالا رومانی بخت دوم صعود به شمار می‌رود و این برای آنها که فوتبال اروپا را به دلیل حضور تیم‌های بزرگ دنبال می‌کنند، اتفاقی ناخوشایند است.

بازی دیشب خروس‌ها و لاله‌ها در حالی آغاز شد که تیم ملی ایتالیا در برابر رومانی متوقف شده بود و فرانسه می‌دانست شکست در برابر هلند، کار را سخت می‌کند.
فرانسوی‌ها گل دقیقه 10 کویت را در شرایطی پذیرفتند که بازی، حالتی متعادل داشت. احتیاط هر دو تیم باعث شد این نتیجه تا پایان نیمه اول دست نخورده باقی بماند.
از ابتدای نیمه دوم، بازی در دست آبی‌پوشان بود و هلند در یک ضد حمله و با کار گروهی بسیار زیبا، گل دوم خود را وارد دروازه خروس ها کرد.

در دقیقه 59 حرکت زیدانی مرد شماره 9 هلند یعنی

رود فان نیستلروی باعث شد توپ به آرین روبن برسد. بازیکنی که به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شد و نقش فرشته نجات تیم خود را بازی کرد. او با حرکتی سریع تا محوطه جریمه فرانسه رفت و با پاسی عرضی، فان پرسی را در موقعیت گل قرار داد تا او با کوبیدن توپ به دست کوپه، آن را درون دروازه قرار دهد.

 اگرچه فرانسه از این دقیقه تلاش بسیاری به خرج داد تا گلی به ثمر برساند و در دقیقه 71 توسط تیه‌ری آنری به خواسته خود هم رسید؛ اما امیدواری آنها برای زدن گل مساوی فقط 30 ثانیه طول کشید چون آرین روبن با گل دقیقه 72 خود، دوباره هلند را سوار بر بازی کرد.در شرایطی که بازی با این نتیجه دنبال می‌شد و حرکت‌های انفرادی بازیکنان فرانسه هم هیچ فایده‌ای برای این تیم نداشت، هلندی‌ها توسط بهترین بازیکن خود در دو بازی با ایتالیا و فرانسه به گل چهارم رسیدند تا دنیا به کام تماشاگران نارنجی‌پوشی شود که در ورزشگاه استاد ده سوئیس شهر وانکدورف، تیم خود را تشویق می کردند.

مارکو فان باستن که شیوه بازی تیمش حتی پس از پیروزی بر ایتالیا هم مورد انتقاد یوهان کرایف قرار گرفته بود، پس از بازی دیشب گفت: امیدوارم آنها که مدام  از تیم ما ایراد می‌گرفتند، پاسخ خود را گرفته باشند. تیم ما با ارائه یک بازی شاداب و شناور، تیم اول گروه سوم شد و حالا همه کارشناسان فوتبال اروپا این حقیقت را که هلند زیبا بازی می‌کند، باور دارند. امیدوارم برخی از هموطنانم دست از لجاجت بردارند. دومنک هم پس از بازی گفت: تیم ما در خط دفاعی دچار اشتباهاتی ویرانگر شد و همین اشتباهات ما را زمین گیر کرد. تیم ما در درون دروازه هم شانس نیاورد اگرچه من همه تقصیرها را به گردن کوپه نمی‌اندازم.

او ادامه داد: هلند زیبا بازی کرد و این به ضعف ما بازنمی‌گردد. آنها بهتر بازی کردند و هماهنگ‌تر بودند و این حقیقت را نمی‌شود انکار کرد.

اشنایدر، بهترین بازیکن زمین 

پس از بازی دیشب هلند و فرانسه، کمیته برگزاری بازی ها به درست، وسلی اشنایدر، مرد شماره 10نارنجی‌پوشان را به عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب کرد و این بازیکن هم در شرایطی که فرزندش را در آغوش داشت برای گرفتن هدیه خود به کنار تابلوی تبلیغاتی اسپانسر مسابقات رفت. اشنایدر در این بازی هم مانند بازی اول، ضمن ارائه نمایشی دیدنی و راه انداختن تیم، گلی بسیار زیبا به ثمر رساند.

کد خبر 54879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز