یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

نیما علیزاده: تیم‌ ملی فوتبال آلمان برای اولین‌بار، تحت مربیگری یواخیم‌لو، در شرایط بحرانی قرار گرفته، به‌طوری‌که بعد از شکست مقابل کرواسی خاطرات تلخ ۲ دوره گذشته جام‌ملت‌ها برای طرفداران فوتبال در آلمان زنده شده‌است.

حتی اولیور بیرهوف مدیر تیم که همیشه سمبل اعتماد به نفس بوده در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی مقابل اتریش، شادابی و طراوت همیشگی را نداشت.

رسانه‌های آلمانی که بعد از اولین پیروزی مقابل لهستان، مدام صحبت از قهرمانی در یورو می‌کردند، حالا همگی خطر حذف را احساس می‌کنند.

آلمان در بازی خود تنها با یک مساوی هم به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود می‌کند و روی کاغذ نسبت به حریفش که تیم نودودوم جهان است برتری کاملی دارد، اما اتریش به‌خاطر داشتن امتیاز میزبانی برای آلمان‌ها تبدیل به یک غول شده است؛

غولی که در ۲ بازی نخست خود یک باخت و یک تساوی و تنها یک گل زده آنهم از روی نقطه پنالتی دارد.

بیرهوف در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «سال ۲۰۰۴ تیمی تحویل گرفتیم که به یک مخروبه می‌ماند و دوباره آن را تبدیل به یکی از بهترین‌های اروپا کردیم.»

رسانه‌های آلمانی در جواب این حرف نوشتند که اگر آلمان به مرحله بعد صعود نکند دوباره تبدیل به یک مخروبه خواهد شد.

این نگرانی وجود دارد که یواخیم لو به خاطر نداشتن تجربه چنین شرایط بحرانی نتواند به تیمش کمک کند، شاید به همین خاطر است که اولیور بیرهوف در این شرایط بیشتر در کنار تیم قرار گرفته.

او در هتلی که بازیکنان تیمش سکونت دارند، درست جلوی در آسانسور، پوستر بزرگی را نصب کرده که روی آن جمله معروف «نیس وایس فلوگ» اسکی‌باز مشهور آلمانی نوشته شده: «فقط تا اندازه‌ای می‌توانی پرش کنی که ذهنت ظرفیتش را داشته باشد.»

بازیکنان آلمان هر بار که از کنار این پوستر عبور می‌کنند کمی به آن خیره می‌شوند و به فکر فرو می‌روند.

روزنامه دی‌ولت در تحلیلی می‌نویسد:‌ «اگر مقابل پرتغال شکست بخوریم و حذف شویم می‌توان آن را توجیه کرد، اما حذف مقابل اتریش، تیم نودودوم جهان و تیمی که قبل از شروع جام‌ملت‌ها به خاطر نتایج ضعیفش از سوی هواداران خود تحریم شده بود به هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست.»

یواخیم لو، در آستانه دیدار مقابل اتریش می‌گوید: «مطمئن باشید که به یک‌چهارم نهایی صعود می‌کنیم.»

اما اتریشی‌ها هم از جنگ روانی غافل نیستند. این تیم در جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در مرحله گروهی با وجود اینکه هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشت، در آخرین دیدارش مقابل آلمان غربی، مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت و موفق شد این تیم را ۳ بر ۲ شکست بدهد تا ژرمن‌ها هم حذف شوند.

این مسابقه به خاطر اینکه در شهر «کوردوبا» برگزار شد به همین نام هم مشهور شد و در تاریخ به ثبت‌ رسید و حالا در آستانه دیدار حساس‌ دو تیم در جام‌ ملت‌های اروپا، رسانه‌های اتریش صحبت از کوردوبای شماره ۲ می‌کنند.

ژوزف هیکرزبرگر، سرمربی تیم‌ملی اتریش در آستانه دیدار حساس تیمش مقابل آلمان می‌گوید: «بهترین لحظه زندگی‌ام فرا رسیده چون شانس پیروزی مقابل تیم بزرگی چون آلمان همیشه نصیب ما نمی‌شود. مطمئن باشید دوشنبه‌شب نتیجه بهتری نسبت به بازی دوستانه‌ای که مقابل آلمان داشتیم خواهیم گرفت.»

اتریش قبل از شروع جام‌ملت‌ها در دیدار تدارکاتی ۳ بر صفر مقابل آلمان شکست خورد. هیکرزبرگر در مورد قدرت تیم آلمان هم می‌گوید: «به نظر من فقط باید از بالاک حساب ببریم. او تنها بازیکنی در آن تیم است که کلاس جهانی دارد.»

سرمربی اتریش معتقد است که بازی امشب تیمش مثل بازی شطرنج خواهد بود و تا آخرین دقایق جذاب است.با این وجود روزنامه‌های زرد آلمانی از حالا گمانه‌زنی‌ها را برای جانشین لو در صورت حذف آلمان آغاز کرده‌اند و حتی گفته شده ماتیاس سامر کاندیدای سرمربیگری خواهد بود.

در تیم‌ملی آلمان برای بازی امشب، باستین شواین اشتایگر به خاطر محرومیت و مارسل یانسن به خاطر مصدومیت غایب خواهند بود.

اتریش اما حتی در صورت پیروزی مقابل آلمان هم ممکن است حذف شود و این در صورتی خواهد بود که لهستان با اختلاف بیش از یک گل کرواسی را شکست دهد.

کد خبر 55022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز