یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

پسر مادریدی خلاصه گل زد تا از دردسری که رسانه‌های اسپانیایی برای او درست کرده بودند رها شود.

بعد از تعویض فرناندو تورس در بازی با روسیه، خبرنگاران حاضر در یورو، خیلی تلاش کردند حالت قهرگونه تورس روی نیمکت را بزرگ نمایی کرده و اختلافی بین آراگونز و تورس به وجود بیاورند؛ اما هوشیاری این بازیکن، همه نقشه‌های رسانه‌ای را خراب کرد تا فرناندوی 24 ساله در بازی دوم به میدان برود.

بازی دیشب اسپانیا و سوئد به این دلیل مهم بود که برنده این بازی از مسابقه با آماده‌ترین تیم مسابقات فرار می‌کرد و حریفی غیراز هلند را برای خود انتخاب می‌کرد. به همین دلیل بازی اسپانیا و سوئد به دیداری فینال‌گونه در گروه چهارم تبدیل شده بود و اسپانیا توانست این فینال را به سود خود خاتمه دهد تا در انتظار تیم دوم گروه سوم باقی بماند. همه کارشناسان فوتبال اروپا بر این باورند که نام این تیم، رومانی است. تیمی که در بازی با فرانسه و ایتالیا هر چه در توان داشت به خدمت گرفت تا با نتیجه مساوی از مسابقه با آنها بیرون بیاید.

اسپانیا برای آنکه در برابر هلند قرار نگیرد، فقط یک راه داشت و آن هم پیروزی بر سوئد بود. نتیجه‌ای که سرانجام رقم خورد تا قانون بی‌رحم فوتبال در مرحله یک‌چهارم نهایی، از میان دو تیم اسپانیا و هلند، یکی را حذف نکند.بازی با گل دقیقه 15 فرناندو تورس شرایط تازه‌ای پیدا کرد. شرایطی که سوئد را ناخواسته به سوی دروازه حریف پیش می‌برد و در یکی از این حملات بود که ایبراهیموویچ موفق شد دروازه کاسیاس را باز کند تا بازی در نیمه اول با تساوی به پایان برسد. این نتیجه تا پایان وقت قانونی بازی بدون تغییر ماند؛ اما بهترین بازیکن اسپانیا در این مسابقات اجازه نداد داستان به همین صورت برای ماتادورها یه پایان برسد.

گلی که داوید ویا در دقیقه 90 به ثمر رساند، سوئد یا روسیه را در مرحله یک چهارم نهایی رودرروی هلند قرار داد تا لارس لاگربک، سرمربی سوئدی‌ها به بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی فکر کند. البته او به‌دلیل آنکه صعودش از این مرحله قطعی نیست، پیش از بازی با هلند، باید اول به صعود فکر کند و دیداری حساس با روسیه که سرنوشت تیم صعود‌کننده از این گروه را مشخص می‌کند.

در حقیقت، سوئد با این شکست، عملا بازی خود با روسیه را به دیدار پلی‌آف گروه چهارم تبدیل کرد تا از میان این دو تیم، یکی جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را دریافت کند. دیداری که به‌دلیل نزدیکی شیوه بازی دو تیم فوق العاده حساس و نزدیک پیش‌بینی می‌شود.

شادی مارکا

شاید تعویض‌هایی که آراگونز انجام داد برای او دردسر تازه‌ای در فوتبال اسپانیا درست کند. سرمربی 69 ساله تیم ملی اسپانیا که پیش از شروع بازی‌ها بازوبند کاپیتانی را به یک بازیکن مادریدی به نام ایکر کاسیاس داده بود، در این دو مسابقه کاملا مادریدی عمل کرده است و این اتفاق اصلا به مذاق ایالت‌های بزرگ و جدایی‌طلب اسپانیا خوش نخواهد آمد. مردم ایالت‌های کاتالونیا و باسک که به‌دلیل مادریدی بودن آراگونز با او مشکل دارند، بی‌تردید پس از تعویض‌های دیشب این مربی، دامنه اعتراضاتشان را گسترده‌تر خواهند کرد. دیشب آراگونز 3 بازیکن را از بازی بیرون کشید که هر 3 نفر از بازیکنان بارسلونا بودند. علاوه بر کارلوس پویول که به‌دلیل مصدومیت و کاملا ناخواسته از زمین بیرون آمد، ژاوی و اینی یستا هم از بازی بیرون کشیده شدند تا اسپانیا از دقیقه 59 حتی یک بارسلونایی را هم در ترکیب خود نداشته باشد.

آراگونز در پایان این بازی گفت: بازی مهمی برای ما بود و به همین دلیل از پیروزی در آن خوشحالم. تیم ما حالا به مرحله بعد صعود کرده و باید به یکی از 3 تیم رومانی، فرانسه یا ایتالیا فکر کنیم. اسپانیا در این بازی‌ها نشان داد می‌خواهد به آنچه همیشه برایش می‌نوشت، تسلط پیدا کند. ما می‌خواهیم به افتخاراتی دست پیدا کنیم که اسپانیا تاکنون به آن نرسیده است.

لارس لاگربک هم در پایان بازی سعی کرد عادلانه قضاوت کند: بازی خوبی بود و دو تیم شایسته بازی کردند. اگرچه در دقیقه 90 گل خوردیم اما ناراحت نیستم چون به تیمی یکدست و خوب باختیم. تیم اسپانیا بهتر از ما بازی کرد و این را آمار مسابقه هم نشان می‌دهد.

شاید منظور لاگربک، برتری اسپانیا در میزان تصاحب و تملک توپ بود که اسپانیا با 62 درصد برتری قابل ملاحظه‌ای بر حریف زردپوش داشت.

کد خبر 54992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز