دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که ارتباطش را با گروه فارک را از دست داده، اما آماده است تا هرگونه همکاری برای آزادسازی گروگان‌ها را انجام دهد.

به نوشته ال موندو، هوگو چاوز در برنامه رادیو تلویزیونی  "الو پرسیدنته" گفت که روز شنبه 19 آوریل با بیل ریچاردسون فرماندار ایالت نیو مکزیکو آمریکا دیدار کرده و با وی درباره اقداماتش در راستای آزادسازی گروگان‌های دربند فارک(نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا) گفت‌وگوهایی انجام داده است.

بیل ریچاردسون جهت بررسی امکان آزادسازی ، مارک گنسالوس، توماس هووز و کیت استانسل گروگان‌های آمریکایی در بند فارک با چاوز در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا مذاکراتی را انجام داده بود: "به ونزوئلا آمده‌ام تا روابط خویش با دوستانم را تثبیت کنم، اما نمی‌توانم درباره موضوع بحثمان سخن بگویم، صرفا می‌توانم بگویم که امیدوارم بتوانیم گفت‌وگو بر سر توافق انسانی را مجددا از سر بگیریم.

چاوز ضمن اشاره به این نکته که دیگر با فارک ارتباط ندارد گفت: امیدوارم در آینده فرصتی جهت آزادسازی گروگان‌های دیگر به دست آید.

چاوز در راستای ادامه فعالیت انساندوستانه جهت آزادسازی گروگان‌ها اعلام آمادگی کرد، پیشتر و در آغاز سال جاری رییس جمهوری ونزوئلا موفق شده بود از طریق کانال‌های ارتباطی خود با فارک شش گروگان از جمله 4 قانونگذار کلمبیایی را آزاد کند.

رییس جمهوری ونزوئلا گفت: ما همچنان بر این باور هستیم که صلح در کلمبیا امکان پذیر است.

تلاش‌های چاوز برای آزادسازی گروگان‌های دربند فارک، پس از حمله ارتش کلمبیا به خاک اکوادور که به کشته شدن رائول ریس سخنگوی فارک انجامید، متوقف شد.[کشته شدن سخنگوی فارک در حمله ارتش کلمبیا به خاک اکوادور]

سفر بیل ریچاردسون به ونزوئلا در حالی انجام می‌گیرد که برنار کوشنر وزیر امورخارجه فرانسه نیز قرار است  به منظور آغاز دوباره تلاش‌ها برای آزادسازی گروگان‌های فارک به کلمبیا، ونزوئلا و اکوادور سفر کند.[وزیر خارجه فرانسه به کلمبیا می‌رود]

این سفر سه هفته پس از آن انجام می‌شود که گروه فارک با حضور هیات پزشکی اروپایی در کلمبیا به منظور معالجه اینگرید بتانکور کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا که دارای تابعیت فرانسوی است مخالفت کرده بود.[خروج هیئت اروپایی از کلمبیا به دلیل مخالفت فارک]

کد خبر 50171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز